ID : 3189031
به مناسبت سوم اردیبهشت، روز جوان؛

به اندازه ای که جوان نقش مهم در سعادت جامعه دارد باید مورد توجه قرار گیرد


دوره جوانی که قران از آن تعییر به بلوغ کرده مرحله تکامل قدرت وتوان جسمی است.لذا گرایش به بالندگی ونو اوری درنسل جوان بیش ازاقشار دیگر است.

یزد رسا؛ دوره جوانی که قران از آن تعییر به بلوغ کرده مرحله تکامل قدرت وتوان جسمی است.لذا گرایش به بالندگی ونوآوری درنسل جوان بیش ازاقشار دیگر است. تحول خواهی و آرمان گرایی در آنان می جوشد،درهر فعالیت اجماعی نخستین گروهی که به ان روی می آورند جوانان هستند.گذشته ازاینکه قلب هایی پاک و افکاری درست ودست نخورده دارند،شوروجوشش ونشاط در آنان موج می زند.

افزون براین وابستگی های مادی که بزرگسالان را به محافظه کاری وملاحظات دیگر وامی دارد در جوانان نیست.جوان نه مال وثروتی دارد که از آن بترسد ونه پست ومقامی دارد که از به خطر افتادنش بهراسد.

لذا نخستین کسی که درآن شرایط حساس صدر اسلام به پیامبر ایمان آورد امیر المومنان علی (ع) بود.نخستین گروهی نیز که به موسی ایمان آوردند و تحت فشار شدید فرعون و اطرافیانش بودند،جوانان ونوجوانان بودند.

بنابراین به همین اندازه که جوان نقش مهم در سعادت جامعه دارد به همان اندازه باید مورد توجه قرار گیرد.نظامی موفق است که جامعه جوانش از شرایط خوب اخلاق،معنوی، مادی ورفاهی برخوردارباشد.

مقام معظم رهبری می فرماید

باید به جوان ها اعتماد کرد،زیرا جوان انگیزه ونشاط او تمام نشدنی است.به نظر میرسد ازمهم ترین نیازهای جامعه جوان ما سرگرمی و تفریح سالم نیازمند است.همانگونه که جسم به استراحت نیاز دارد،روح وروان هم به تفریح سالم نیازمند است.

این در میان جوان و نوجوان دو چندان است.تجربه نشان داده که اگرتفریح سالم در جامعه نباشد بقیه ضروریات جامعه از قبیل  بهره وری،اخلاق،،معنویات وحتی سلامت وبهداشت و....تحت الشعاع قرار می گیرد.

امروزه قدرت های بزرگ درموضوعاتی چون ورزش وتفریح که مورد علاقه جوان است نقشه های شوم خودرا اجرا می کنند.برادران حضرت یوسف ازنیازوعلاقه یوسف نوجوان به گردش و تفریح برای رسیدن به هدفشان سو استفاده کردند.

بنابراین همه نهاد ها ومسئولین وبه ویژه دولت مردان باید تلاش کنند تا بستر تفریح سالم،کاروتلاش واخلاق اسلامی را برای این قشر موثر حساس فراهم نمایند تا به خواست واراده الهی ارمان بلند شهدا وامام راحل که همان سعادت وسربلندی ایران اسلامی است محقق است.

غلامعلی مدیح




summary-address :
Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.