ID : 802420
نکاتی پیرامون کنسرت مختلط آفرینش؛

به بهانه کار فرهنگی ارزش ها را پایمال نکنیم


چندی پیش در خبرها خواندیم به مناسبت روز جهانی کودک کنسرتی با حضور 120 نوازنده دختر و پسر تحت عنوان "آفرینش" با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد در سالن تربیت معلم یزد برگزار گردید.

به گزارش یزد رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استان یزد، چندی پیش در خبرها خواندیم به مناسبت روز جهانی کودک کنسرتی با حضور 120 نوازنده دختر و پسر تحت عنوان "آفرینش" با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد در سالن تربیت معلم یزد برگزار گردید.

اما جزئیاتی که از برگزاری این کنسرت منتشر شده بود شاید! برای مردمان دارالعباده یزد چندان خوشایند نباشد.کنسرتی با حضور 120 دختر و پسر نوجوان به صورت مختلط و بعضاً با حجاب دست و پا شکسته و نامناسب که در آن دختران نوجوان و بالغ برای جمعیت آواز می خوانند.

در ادامه مسئولین استان در واکنش به این خبر عکس العمل های متفاوتی داشتند از اظهار بی اطلاعی و عدم ارتباط مسئولین آموزش و پرورش استان گرفته تا عکس العمل مدیر کل ارشاد استان یزد که ضعف نظارتی در این مورد را پذیرا شدند.

و امّا ذکر نکاتی در این خصوص ضروری است :

- سرپرست کنسرت آفرینش در گفتگو با سایت خبری یزد رسا در بخشی از صحبت های خود به عدم تذکر مسئولین و نهادهای نظارتی استناد می کند و می گوید "اگر اجرای این کنسرت اشکالی داشت ، مسئولین می بایست به ما تذکر می دادند" و البته در بخش های دیگری از گفتگو به صورت ضمنی مشکل را پذیرفته است.

*** قابل توجه مسئولینی که حضورشان بهانه ای برای تایید نحوه ی اجرای کنسرت شده تا کمی بیشتر در نظارت ها دقت کنند.

- در شهری که به عنوان دارالعباده معروف است کنسرت آفرینش با توصیفات انجام شده با مجوز فرهنگ و ارشاد و آن هم در حضور مسئولین نظارتی برگزار شد که نشانه کم لطفی بعضی مسئولین و عدم توجه آنها به شرایط فرهنگی و اجتماعی شهر یزد است.

- در شرایطی که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به دغدغه اصلی مسئولین دلسوز نظام و مراجع عظام تقلید تبدیل شده و طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها در حال اجرا است نباید فراموش کنیم پایه های تزکیه و تربیت دینی از دوران کودکی و نوجوانی بنا نهاده می شود لذا این مطلب اهتمام هرچه بیشتر مسئولین نظارتی استان را طلب می کند.

- از بحث فراگیری و استفاده از موسیقی های حرام که بگذریم فتاوی مراجع معظم تقلید و همینطور حضرت آیت الله العظمی خامنه ای همگی موید این مطلب است که آموزش موسیقی حتی اگر از نوع موسیقی حلال باشد با اهداف نظام و جامعه اسلامی همخوانی ندارد.

- برنامه ریزی برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به خصوص با برنامه های فرهنگی و هنری و مفرّح از تاکیدات مقام معظم رهبری و همینطور خواست خوانواده های متدین شهر یزد است لذا هرگونه کم کاری و ضعف در این حوزه موجب فعال شدن گروه های همسو با اهداف دشمنان اسلام و نظام اسلامی در جهت ترویج فرهنگ غرب خواهد شد.

و در آخر سخنی با خانواده ها:

اصلی ترین و اثرگذارترین نهاد تربیتی در جامعه خانواده است.لذا با توجه به تلاش دشمنان در جهت اشاعه ی فرهنگ غرب و تضعیف شعائر اسلامی از خانواده ها انتظار می رود بیشتر نسبت به فعالیت های فرزندان و نوجوانان خود حساسیت نشان دهند.

درست است که تامین اوقات فراغت نوجوانان و همینطور آموزش هنر و مسائل فرهنگی به آنها از دغدغه های همه ی خانواده ها به خصوص خانواده های دارالعباده یزد است اما بایستی مراقب بود به بهانه تمام این ضروریات تیشه به ریشه هویت فرهنگی و اسلامی خویش نزنیم.

اخبار مرتبط:

تصاویر/ کارنامه فرهنگی مسوولان را ببینید!

درسی که مسئولین می توانند از رهبری بگیرند

استاد پیشکسوت موسیقی یزد تجلیل شد

برگزاری کنسرت مختلط در دارالعباده!+عکس

تکذیب ارتباط برگزاری کنسرت مختلط توسط آموزش و پرورش استان یزد

مسائل شرعی و فرهنگی از دغدغه ی اصلی ما و همه مسئولین و دلسوزان نظام است

کنسرت مختلط آفرینش از برنامه های هفته ملی کودک نبود

 ضعف نظارتی را که در کنار کم لطفی نهاد برگزار کننده ی این کنسرت انجام شده می پذیریم




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.