ID : 40410826
معاون صنایع عمومی وزیر صمت:

بیش از 2هزار واحد صنعتی در یک سال اخیر احیا شد/ برخی شهرهای کشور دغدغه تامین نیرو دارند


برادران معاون صنایع عموی وزارت صمت گفت: تلاش و کوشش یک سال اخیر دولت جدید منجر به بروز نشانه های خوب اقتصادی شده است به نحوی که در حال حاضر برخی شهرها دغدغه تامین نیروی کار دارند.

به گزارش یزدرسا، برادران معاون وزیر صمت که در سفری یک روزه برای افتتاح چند پروژه صنعتی به استان یزد سفر کرده است در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری ازخام فروشی اظهار داشت: برقراری پیوند بین فرهنگ مردم منطقه با عرصه های فناوری از محورهای برنامه ای وزارت صمت است که خوشبختانه در یک سال اخیردر این زمینه عملکرد خوبی در سطح کشور به وقوع پیوسته و نشانه های اقتصادی آن هم به مرور در حال نمایان شدن است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم  بیش از 2 هزار واحد جدید احیا و رشد اقتصادی کشور در 3 ماه ابتدایی سال به 5.3 درصد رسید در صادرات نیز خوشبختانه رشد قابل توجهی در کشور به وقوع پیوسته است به نحوی که  در حال حاضر برخی شهرها مثل  یزد دغدغه نیروی کار دارند.

برادران با تاکید بر اینکه استان یزد جز استان های موفق در زمینه صنعت است ابراز داشت: استان یزد دارای 3هزار و200 واحد صنعتی است و در یک سال آینده نیز به شکل قابل ملاحظه ای بر این تعداد افزوده می شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به اینکه ویژگی یزدی ها که معروف به قنات و قنوت و قناعت است تاثیر بسیار زیادی بر روی موفقیت آنها در صنعت نیز داشته است خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی استان یزد به بیش از 90 کشور در حال صادر شدن است و همچنین به علت  قناعت شان توانستند صنعت های بسیار موفقی به مانند نساجی را شکل بدهند که چندین محصول دیگر به واسطه آن تولید و تقریبا صنعت مادر محسوب می شود.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه صنایع کوچک توانسته اند از صنایع بزرگ سبقت بگیرند اظهار داشت: صنایع کوچک شاید کمتر مورد توجه قرار گرفتند ولی توانسته اند موفق تر عمل کنند و در بسیاری از عرصه ها نسبت به صنایع بزرگ سبقت  بگیرند.

برادران معاون وزیر صمت در بخش پایانی صحبت خود اظهار داشت: خودکفایی صنعتی در تمام ابعاد در دستور کار جدی وزارت صمت قرار دارد و خوشبختانه توانسته ایم در برخی صنایع از جمله فرش، کاشی و سرامیک نه تنها محصول را صادر می کنیم بلکه قطعات و خط تولید این محصولات را نیز صادر می کنیم که این روند انشاالله ادامه و خودکفایی کشور در تمام عرصه ها حاصل شود. 

انتهای پیام/ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.