ID : 9103899
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میبد عنوان کرد

بیش از 65 درصد مغازه های میبد متخلف اند!


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میبد با اشاره به اینکه از هر شش مغازه، ۴ مغازه به دلایل مختلف پرونده می‌شوند گفت: فروش وسائل آرایشی و بهداشتی و سیسمونی در مغازه‌های پوشاک، عرضه میوه و شیرینی در خوار و بارفروشی‌ها نمونه‌ایی از تداخل صنفی در شهرستان میبد است.

به گزارش یزد رسا، حجت الله خلیلی در بازرسی از اصناف میبد، بیشترین مشکلات اصناف در شهرستان میبد را تداخل صنفی دانست و اظهار کرد: با وجود نظارت‌های شدید بازرسین تعزیزات، اغلب مغازه‌ها اصول قانونی را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: فروش وسائل آرایشی و بهداشتی و سیسمونی در مغازه‌های پوشاک، عرضه میوه و شیرینی در خوار و بارفروشی‌ها نمونه‌ایی از تداخل صنفی در شهرستان میبد است.

خلیلی عدم ارائه فاکتور خرید به بازرسین را یکی دیگر از مشکلات اصناف این شهرستان برشمرد و گفت:بیشتر اصناف در هنگام مراجعه بازرسین تعزیرات، از ارائه فاکتور خرید خودداری می‌کنند که این خود نظارت و کنترل بازرسین را با مشکل روبرو می‌کند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه از هر شش مغازه، ۴ مغازه به دلایل مختلف پرونده می‌شوند گفت:  عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید، ‌گرانفروشی و عدم صدور فاکتور از تخلفات آنها می‌باشد.

وی تصریح کرد: برای کاهش این تخلفات برنامه‌های خوبی در  طرح نظارتی پاییزه طراحی شده تا با تشدید نظارت‌ها از سوی گشت‌های مشترک تعزیرات و ارگان‌های متولی فرهنگ‌سازی شود.

خلیلی خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال کسب پروانه هستند در دوره آموزشی تمام نقاط قانونی به آنها آموزش داده می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میبد یکی دیگر از اقدام‌هایی که باید توسط فروشندگان انجام شود را در ارتباط با دستگاه‌های کارتخوان دانست و گفت: فروشندگان باید دستگاه‌های کارت خوان را در معرض دید و استفاده خریداران قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت مشتری می‌تواند شخصا کارت خود را کشیده و رمز کارت خود را بزند و جلوی سوء استفاده‌های احتمالی در این زمینه را بگیرد.

خلیلی گفت: فروشندگان باید این ‌موضوع را رعایت کنند و در مقابل هم خریداران و مشتریان هم باید توجه لازم را داشته باشند که شخصا رمز کارت خود را وارد نمایند.

منبع: میبد ما




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.