ID : 835367
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

تاریخ سه هزار ساله گواهی بر استقلال طلبی مردم ایران


امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت:تاریخ مدون سه هزار ساله علی رغم گرایش برخی حاکمان قبلی، گواهی بر این موضوع بوده است که مردم ایران پیوسته به دنبال استقلال بوده و در هیچ برهه ای سراغ نداریم که مستعمره جایی شده باشند، چراکه مردم استقلال را به عنوان یک امر زیبا تشخیص داده اند.

به گزارش یزد رسا، پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر نوشت: حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در گردهمایی بسیجیان ادرات یزد اظهار داشت: در فرهنگ دینی و اجتماعی ما سرمایه های با ارزش وجود دارد و تنها ملتی که توانسته از فرهنگ غنی خود استفاده لازم را ببرد فرهنگ شیعه و ملت ایران اسلامی بوده است.

وی گفت: محرم و صفر، ماه رمضان، انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر، هشت سال دفاع مقدس را از سفره های معنوی و سرمایه های با ارزش برای نسل های آینده محسوب می شود و شاید کمتر مذهب و قومی بتوان را پیدا کرد که توانسته باشد که چنین سفره هایی بگستراند و از آن بهره برده باشد.

مدرسی دلیل بهره مندی مردم و ملت ایران از این سفره های معنوی را حس زیبایی دوستی مردم ایران عنوان کرد و گفت: از ویژگی منحصر به فرد مردم ایران حس زیبایی دوستی آن ها است که از دیرباز به دنبال آن بوده اند و به شایستگی آن را رشد داده اند و بالنده کردند و بعد از حفظ و حراست آن را به دیگران انتقال داده اند.

تاریخ سه هزار ساله گواهی بر استقلال طلبی مردم ایران

امام جمعه بخش مرکزی یزد به سیر تکاملی این زیبایی دوستی اشاره کرد و گفت: تاریخ مدون سه هزار ساله علی رغم گرایش برخی حاکمان قبلی، گواهی بر این موضوع بوده که مردم ایران پیوسته به دنبال استقلال بوده اند و در هیچ برهه ای سراغ نداریم که مستعمره جایی شده باشند، چراکه مردم استقلال را به عنوان یک امر زیبا تشخیص داده اند.

وی دومین ویژگی که نماد زیبایی دوستی ملت ایران است را پذیرش ادیان توحیدی و در رأس آن فرهنگ تشیع دانست و گفت: شرک و دوگانگی همواره در بین مردم جایی نداشته چرا که توحید و وحدت کلمه یکی از ارزش های زیبایی مردم این سرزمین بوده است؛ در صدر اسلام پیامبر(ص) چه رنج هایی که برای آشنایی مردم با دین اسلام نکشیده اند ولی در ایران اسلامی بدون آن که فشار نظامی بر مردم وارد شود و فقط با درک زیبایی اسلام و حقیقت آن، به راحتی اسلام و تشیع را پذیرفته اند.

مدرسی پذیرش انقلاب اسلامی و دستور رهبر کبیر انقلاب برای پیروزی انقلاب در بهمن پنجاه و هفت را از دیگر مواردی دانست که مردم آن را یک امر زیبا تشخیص دادند و اراده کردند به فرمان رهبر خود آن را تحقق بخشند.

وی دوران دفاع مقدس از استثنایی ترین دوران این مرز و بوم است که مردم دفاع از دین، مال، جان و ناموس را یک زیبایی تشخیص دادند و به جبهه های دفاع حق علیه باطل رفتند.

مدرسی تصریح کرد: در مقابل این سفره های معنوی وظیفه ای بر دوش ما قرار دارد که آن مسئولیت حفظ و حراست از این دستاوردها است. انقلاب اسلامی و بسیج و فرهنگ دفاع مقدس نیز نیاز به حراست دارند چراکه دشمنان تیز دندان بیشماری در مقابل این ارزش ها ایستاده اند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد یکی از نهادهای برجسته مدافع این ارزشها را بسیج دانست و تاکید کرد: بسیج، همان شاهکاری که امام راحل آن را بنا نهاد و امروز نیز مقام معظم رهبری بر توسعه و ترویج آن تاکید دارند را باید رابطه قلبیمان را با آن تقویت و فرهنگ آن را برای خود تحلیل کرد و در محیط کار به کار گرفت.

مدرسی  هشدار داد: صرف داشتن عنوان فرهنگ بسیج در جایی بدون توسعه آن کافی نیست و کارآیی ندارد و باید رابطه خود را با پارامترهای ارزشی بسیج تقویت کنیم و آن را با استفاده از ابزارهای روز در محیط های گوناگون بکار بگیریم.

وی در پایان متذکر شد: همه این سفره های معنوی به برکت، لطف و عنایت الهی است و هیچ چیز را نباید از آن خود دانست و تنها در صورتی می توان از آن ها حفظ و حراست کرد که از آن خدا دانسته شوند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.