ID : 21465885
مسئول بسيج سازندگي تفت عنوان کرد

تجربه پرورش شترمرغ در محوطه ناحیه بسیج/استفاده از دانش مشاوران، توليدكنندگان را بيمه مي كند


مسئول بسيج سازندگي تفت گفت: با استفاده از اعتبارات و زمين هاي بلا استفاده نواحي بسيج و سپاه كار خود را در چند مرحله با پروش 50 مرغ و بلدرچين و 10 جوجه شترمرغ آغاز كرديم كه با توجه به بازده زماني مورد نياز رشد شترمرغ، طي نُه ماه به نتيجه مطلوب رسيديم.

به گزارش یزد رسا به نقل از آوای اقتصاد، بزرگان گفته اند براي جابه جايي كوه نخست بايد ذرات را جا به جا كني و براي تغييري وسيع بايد خود آغاز كننده باشي؛ مسئول بسيج سازندگي شهرستان تفت استان يزد تحقق اقتصاد مقاومتي را از خود و در قالب بسيج آغاز كرده و به همين روش به ترويج و آموزش اين فرهنگ سازنده در بين مردم پرداخته است.

عليرضا دهقانپور فراشاه اكنون 6 سال است كه در بسيج سازندگي شهرستان تفت فعاليت مي كند، وي در مورد اقدامات خود در راستاي اقتصاد مقاومتي گفت: از سال 1391 بود كه با همكاران و تعدادي از بسيجيان ترويج اقتصاد مقاومتي را با پروش 4 مرغ در منزل شخصي آغاز كرديم؛ در سال 92 نيز بعد از شناخت اولويت ها و مشاوره با كارشناسان، منطقه را مناسب ورود به عرصه هاي پرورش شترمرغ، ماهي و ماكيان ديديم كه با اعطاي وام به 35 نفر، توانستيم كارگاه هايي را در اين عرصه ايجاد كنيم.

وي ادامه داد: در ساله هاي 93 و 94 در چند مرحله علاوه بر پرورش 6500 قطعه ماهي توسط بسيجيان، كشاورزان را نيز به پرور ماهي در استخر هاي ذخيره آب كشاورزي ترغيب كرده، كه ده ها هزار ماهي در اين آب ها رها سازي شدند.

دهقانپور افزود: ولي امسال با رهنمود هاي رهبر انقلاب و فرماندهان بسيج، اين اقدامات رنگ و بويي ديگر به خود گرفت؛ در جلسه اعضا و فعالين بسيج تصميم گرفتيم تا با تلفيق توانمندي هاي سپاه پاسداران و روحيه و انرژي بسيجي، اقدام وعمل در فرهنگ اقتصاد مقاومتي را جامه عمل بپوشانيم.

مسئول بسيج سازندگي شهرستان تفت ادامه داد: با توجه به فرامين رهبر انقلاب سال جاري، سال عمل است و كارها نبايد در قالب شعار باقي بماند؛ لذا بسيج را الگو قرار داده و با استفاده از اعتبارات و زمين هاي بلا استفاده نواحي بسيج و سپاه كار خود را در چند مرحله با پروش 50 مرغ و بلدرچين و 10 جوجه شترمرغ آغاز كرديم كه با توجه به بازده زماني مورد نياز رشد شترمرغ، طي نُه ماه به نتيجه مطلوب رسيديم.

اين فعال در زمينه اقتصاد مقاومتي به ظرفيت هاي زياد مردم بخصوص جوانان اشاره كرد گفت: با اين اقدام در تلاشيم تا به مردم نشان دهيم كه مي شود در منزل شخصي و با صرف هزينه اندك نيز كار توليد را شروع كرد، علاوه بر آن، سالانه چنديدن سرباز به نواحي بسيج فرستاده مي شوند كه مي توان در اين جريان، آن ها را با نحوه و روش هاي خاص پرورش طيور آشنا كرد تا بعد از اتمام دوران سربازي، خود به سمت توليدات طيور بروند، كه البته ناحيه بسيج شهرستان تفت در اين زمينه به توفيقات زيادي دست يافته و حتي برخي سربازان ترخيص شده از نواحي بسيج شهرستان تفت اكنون توليد كننده طيور در سطح انبوه هستند.

استفاده از دانش مشاوران، توليدكنندگان را بيمه مي كند

دهقانپور بهره جويي از مشاوران متخصص و صاحبان تجربه در زمينه پرورش طيور و انواع ماهي را از عوامل مهم براي ورود به اين عرصه‌ها دانست و گفت: در نواحي بسيج براي پرورش طيور علاوه بر مشاوره با متخصصين علمي، از افرادبا تجربه در اين زمينه نيز استفاده كرده ايم و اماده ايم تا در هر زمان اين علوم و تجربيات را به بهترين نحو در اختيار علاقه‌مندان قرار دهيم.

وي در ادامه كمبود فضا براي ورود به عرصه هايي چون پرورش شترمرغ، امكان شيوع برخي بيماري هاي خاص در بين انواع پرندگان و يافتن بازار فروش را از مهم ترين مشكلات اين عرصه دانست ادامه داد: هر فعاليت اقتصادي ريسك پذيري خاص خود را مطالبه ميكند؛ لذا به كساني كه قصد ورود به عرصه توليد را دارند سفارش مي‌كنم كه با آگاهي و كسب آموزش هاي لازم قدم به راه بگذارند.

اين فعال در زمينه اقتصاد مقاومتي گفت: تازه واردان به اين عرصه حتما سلامت جوجه و خوراك را مد نظر قرار داده و تلاش كنند تا در حد ممكن، امكانات مورد نياز خود را را از مراكز معتبر تهيه كنند تا دچار مشكلات بعدي نشوند.

بازاريابي؛ مهم ترين ركن توليد

دهقانپور يافتن بازار فروش محصول را مهم ترين اصل توليد دانست و افزود: بازاريابي مهم ترين ركن توليد است، گاه ديده شده است كه فرايند توليد و پرورش به خوبي صورت گرفته ولي عدم يافتن بازار فروش، توليد كنندگان را در تنگنا قرار داده است؛ لذا توليدكنندگان توجه داشته باشند كه از همان آغاز توليد، به دنبال بازار فروش محصول خود باشند.

وي در آخر عرصه هاي اقتصاد مقاومتي را بسيار جالب و البته لازم براي مردم دانست و گفت: بحمدالله سپاه و نواحي بسيج توانايي هاي زيادي دارند كه تلفيق آن با روحيه و توان بسيجي، قادر به برداشتن بار هاي سنگيني از دوش مردم خواهد بود.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.