ID : 29330493

تجلی اقتصاد مقاومتی با همت زوج مروستی در تولید محصولات ارگانیک


زوج مروستی توانستند با اجرای طرح کشاورزی ارگانیک، خود را به عنوان یکی از کارآفرینان برتر شهرستان خاتم مطرح کرده و جلوه‌ای از اقتصاد مقاومتی را به نمایش بگذارند.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم؛ اقتصاد مقاومتی نامی است آشنا که چند سالی است از سوی مقام معظم رهبری با رویکرد اقتصاد داخلی در حال ترویج است. اقتصادی که اگر همه همت کنند ایران را از هر لحاظ خودکفا می‌کند و علاوه بر اینکه نیاز کشور برطرف می‌شود، حتی می‌توان تولیدات داخلی را به دیگر کشورهای جهان نیز صادر کرد.

 شهرستان خاتم یکی از شهرستان‌هایی است که در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی اقداماتی چشمگیری را به خود دیده و کارآفرینان بسیاری از این شهرستان در این عرصه فعالیت می‌کنند. در همین راستا محمدرضا ایمانی و صدیقه فلاحتی زوج مروستی ازجمله کارآفرینانی هستند که با اجرای طرح کشاورزی محصولات ارگانیک در عرصه اقتصاد مقاومتی فعالیت خوبی داشته و یکی از کارآفرینان برتر شهرستان به شمار می‌روند.

محمدرضا ایمانی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص محصولات ارگانیک تولید شده اظهار داشت: کشاورزی ارگانیک در راستای توسعه پایدار کشاورزی بوده و به مجموعه‌ای از عملیات گفته می‌شود که باهدف کاهش مصرف نهاده‌های غیرطبیعی به اجرا درمی‌آید و در آن مصرف کود و سموم شیمیایی، داروهای شیمیایی، ارگانیسم‌های تولیدشده به روش مهندسی ژنتیک و پساب‌ها کنار گذاشته می‌شود. کشاورزی ارگانیک به معنای ساده یعنی یک کشاورزی سالم و بهداشتی بدون مواد نگه‌دارنده و شیمیایی است.

این کارآفرین در ادامه افزود: هدف اصلی ما در انجام این طرح، تولید محصولات سالم و کم آب خواه با استفاده از آبیاری تحت‌فشار بود. در این طرح انواع و اقسام انگور، کشمش، برگه زردآلو، سیب اصیل ایرانی و تولید گیاهان دارویی به‌صورت ارگانیک تولید می‌شود.

محمدرضا ایمانی تاکید کرد: کل محصول در زمینی به وسعت 1/2 هکتاری کاشت می‌شود که برداشت سالیانه از این زمین دو تن کشمش سایه‌خشک و 4 تن در زمینهٔ آفتابی و فرآورده‌های آن است.

این زوج که درزمینهٔ پرورش ماهی سرد آبی نیز فعالیت می‌کنند و علاوه بر کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای خود و خانواده زمینه اشتغال چهار نفر نیز فراهم کرده‌اند. 

ایمانی در این رابطه نیز گفت: در حال حاضر با اختصاص 9 استخر، سالیانه در دو دوره شش ماه 12 تن ماهی تولید می‌کنیم. استخرهایی که برای پرورش ماهی استفاده می‌شوند 8 ضلعی هستند و با توجه اینکه لوله‌های خروجی فضولات و مواد جامد معلق در آب در مرکز استخر قرار دارند، گردش آب در این استخرها به‌خوبی انجام می‌شود.

این کارآفرین جوان در پایان خاطرنشان کرد: بنده به همراه همسرم با کمترین امکانات و فقط با توکل بر خداوند فعالیتمان را آغاز و تاکنون نیز با موفقیت پیش رفتیم البته در این راه از نظرات صاحب‌نظران استانی و کشوری نیز جهت بالا بردن راندمان کار استفاده کردیم.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.