ID : 11782148
رئیس شورای اسلامی شهر یزد:

تحقیروسرزنش درفرهنگ اصیل اسلامی جایگاه ندارد/ تیم هسته‌ای جزءبه جزءفرمایشات رهبری را عمل کند


رئیس شورای اسلامی شهریزد با اشاره به فرمایشات حضرت امام خامنه ای درحرم مطهر امام هشتم گفت: اینکه ایشان، تحقیر مخالفان را خلاف تدبیر می نامند مسئله کاملا درستی است چرا که در فرهنگ اصیل اسلامی تحقیر و سرزنش جایگاهی ندارد وعمل بسیار زشتی محسوب می شود.

به گزارش یزد رسا، رئیس شورای اسلامی شهریزد در مصاحبه با یزد امــــــروز، با عرض تسلیت ایام فاطمیه وآرزوی بهره مندی همشهریان و میهمانان نوروزی از بهار فاطمی، درخصوص شعارسال 94 «ملت و دولت؛ همدلی و همزبانی» گفت: در قرآن کریم خداوند ملت ها را از نزاع و در گیری نهی کرده ومی فرماید: نتیجه نزاع تضعیف ملت و سوء استفاده دشمن را فراهم می آورد پس اگردرملتی همدلی و همزبانی بین آحاد مردم و جریانات سیاسی و حزبی وجود نداشته باشد آن ملت متضرر می شود.

 

حجت الاسلام عباس زارع با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری هرساله با تیزبینی و درایت خود، شعارسال را انتخاب می کنند ادامه داد: وقتی حضرت آقا این شعار را برای سال 94 انتخاب کردند یعنی معظم له ضرورت همدلی را برای کشور لازم دانسته و این تنها مختص ملت و دولت نیست بلکه همه جریانات سیاسی باید دنباله رو فرمایش ایشان بوده و از اختلاف و درگیری پرهیز نمایند.

 


عباس زارع با تاکید براین نکته که برای تحقق« شعار سال 94» تنها حرف کافی نیست گفت: تنها با عمل می توان این شعار را تحقق بخشید و دولت نیز باید با تدبیری که خود مدعی آن است منافع ملی را در نظرگرفته و تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار بندد.

 


حجت الاسلام زارع ادامه داد: مردم شریف ایران نیز باید با تبعیت از ایده «اقتصاد مقاومتی» مقام عظمی ولایت، اصلاح الگوی مصرف، پرهیز از اسراف و از همه مهمتر استفاده از تولیدات داخلی را سرلوحه برنامه های خود قرارداده تا ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان کشور، در راه خنثی سازی تحریم های ناجوانمردانه غرب قدم بردارند .

 


وی مردم ایران اسلامی را به الگو گرفتن از فرهنگ فاطمی توصیه کرد و افزود: در این سال که شروع آن با نام حضرت فاطمه (س)متبرک شده باید به گونه ای عمل شود که شرمنده دخت نبی مکرم اسلام نشویم.

 


رئیس شورای اسلامی شهریزد درادامه با اشاره به فرمایشات حضرت امام خامنه ای درحرم مطهر امام هشتم گفت: اینکه ایشان تحقیر مخالفان را خلاف تدبیر می نامند مسئله کاملا درستی است چرا که در فرهنگ اصیل اسلامی تحقیر و سرزنش جایگاهی ندارد وعمل بسیار زشتی محسوب می شود.

 


حجت الاسلام زارع در ادامه به آیه «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ» اشاره کرد و گفت: انسان موجودی است که خداوند او را گرامی داشته پس هیچ کس حق تحقیرش را ندارد.


وی ادامه  داد: اگر کسی انتقادی از دولت انجام می دهد قصد خیانت و یا تخریب ندارد بلکه برداشت ها نسبت به یک عملکرد می تواند متفاوت باشد پس دولت باید با صبر وبردباری و بالابردن روحیه انتقاد پذیری خود، مدبرانه عمل کرده و ازمتهم کردن منتقدین به کج فهمی و یا بی سوادی  به شدت پرهیز نمایند چراکه اینگونه برخوردها در شأن دولت اسلامی نیست.

 

عباس زارع تاکید کرد: اگرهمه دولتمردان، احزاب، گروه های سیاسی و مردم، سبک زندگی امیرالمومنین در سه دوره حیات رسول خدا، پس از وفات ودوران خانه نشینی و دوران حکومت را ملاک عمل خود قراردهند، نه تنها خیلی از اختلافات حل خواهد شد بلکه سعه صدرمسئولین بالاتر رفته، دوستی ها بیشتر شده و امید دشمنان برای چنگ اندازی به نظام به یاس مبدل می شود.

 


وی در پایان سخنان مقام معظم رهبری درخصوص توافق هسته ای با غرب را هچون گذشته چراغ راه دولتمردان و به ویژه تیم مذاکره کننده هسته ای برشمرد و گفت: حمایت از تیم مذاکره کننده وظیفه همگان بوده واز تیم مذاکره کننده می خواهم  که جزء به جزء فرمایشات مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرارداده و به آنان اهتمام ورزند.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.