ID : 40588138
امام‌جمعه بهاباد:

ترس دشمن باعث راه‌اندازی جنگ تبلیغاتی علیه سپاه است


امام‌جمعه بهاباد گفت: دشمن به‌واسطه ترسی که از ایران دارند، سپاه را هدف جنگ تبلیغاتی قرار داده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم بشکانی در گفتگو با یزدرسا در رابطه با تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط پارلمان اروپا به نمایندگی از سوی استکبار جهانی اظهار کرد: اگر بخواهیم به‌سادگی و سرانگشتی مسائل مهم را تحلیل کنیم، اشتباه است؛ باید به مسائلی چون تحریم سپاه توسط پارلمان اروپا عمیق‌تر و دقیق‌تر پرداخته و آن را تحلیل کنیم.

وی به افرادی که در پی آگاهی عمیق از مسائل سیاسی بین ایران، اروپا و آمریکا هستند پیشنهاد داد: كتاب جنگ جهاني چهارم  به نویسندگی کنت الکساندر دومارانش، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت فرانسه و با ترجمه سهيلا كيانتاژ،  در حدود ۴۰ سال پیش نوشته‌شده را مطالعه کنند.

بشکانی ادامه داد: كنت دومارانش در کتاب خود نوشته است که ما جنگ جهانی اول، دوم و سوم را پشت سر گذاشتیم؛ جنگ جهانی چهارم جنگ انقلاب اندیشه‌ها هست که سردمدار آن انقلاب اسلامی ایران است؛ نويسنده، ايران را يك ابرقدرت بلامنازع كشورهاي جنوب معرفی می‌‌كند كه با وجود انقلاب اسلامی رخ‌داده در اين كشور، يكی از خطرناك‌ترين دشمنان شمالی‌ها در جنگ جهانی چهارم خواهد بود و در ادامه نویسنده پیشنهاد می‌کند که برای مقابله با ایران   شیوه‌های جاسوسی و نفوذ را پیگیری کنند؛ كنت دومارانش بیش از ۴۰ سال پیش این مسئله را مطرح کرده است.

 امام‌جمعه بهاباد تصریح کرد: اروپا تابعی از آمریکا است و کسی که اروپا را ازنظر سیاست، روش و منش جدای از آمریکا توصیف کند، در ناآگاهی نسبت به مسائل سیاسی به سر می‌برد.

وی با طلب آمرزش برای «مهسا امینی» ادامه داد: با فوت این دختر در ایران، اروپا و آمریکا جنگ تبلیغاتی گسترده‌ای را علیه ایران به راه انداختند؛ این در حالی است که امسال در کنگره رسمی آمریکا یک مرکز تحقیقاتی که وابسته به دولت بود، آمار داد که در سال ۲۰۱۹ پلیس آمریکا فقط در آمریکا ۴ هزار و ۲۳۴ آدم را کشته است، اما هیچ کشوری از اروپا آمریکا را تحریم نکرد و همه تلاش کردند تا خبر را بایکوت و از پخش آن جلوگیری کنند.

بشکانی افزود: اگر اروپا و آمریکا تا این حد طرفدار حقوق بشر هستند، پس چرا در کشور خودشان پلیس چنین رفتاری می‌کند؟

امام‌جمعه بهاباد با بیان اینکه اروپا همواره تحت تأثیر سیاست‌های آمریکا قرار دارد، عنوان کرد: امروز از لحاظ نظامی آمریکا یک کشور شکست خورده است و با رزم رسانه‌ای تلاش می‌کند تا پوششی برای دیده نشدن این شکست بگذارد.

بشکانی با اشاره به اینکه افغانستان کشوری ضعیف تلقی می‌شود، تصریح کرد:  بر اساس آمار رسمی اعلام‌شده از سوی کمیسیون امنیت ملی آمریکا، وقتی سال گذشته آمریکا کشور افغانستان را ترک کرد، ۱۶ هزار بی‌سیم، ۶۴۰ هزار تفنگ، ۲۲ هزار خودروی زرهی، ۸۰ هزار خودروی معمولی، ۲۰۰ فروند بالگرد و هواپیما و ... را در کشور افغانستان بر جای گذاشتند؛ طبیعی است که آمریکا تلاش کند تا با راه‌اندازی رزم رسانه‌ای شدید بخواهد شکست نظامی خود را مخفی نگه دارد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌های در سیاست خارجی خود رسماً ایران، چین و روسیه را به‌عنوان دشمن خود اعلام می‌کنند، گفت: آمریکا ازنظر تبلیغی و تحریمی با چین و روسیه بسیار کمتر درگیر هستند اما با ایران آن‌چنان درگیر جنگ تبلیغی شده‌اند که در حال حاضر ۲۰۰ شبکه فارسی‌زبان ماهواره‌ای و ۲۰۰ شبکه فارسی‌زبان رادیویی شبانه‌روز علیه ایران تبلیغ می‌کنند.

امام‌جمعه بهاباد تصریح کرد: بنابراین دشمنان به‌واسطه ترسی که از ایران به‌عنوان ابرقدرت فرهنگی دارند، تلاش می‌کنند تا لایه‌های قدرتی کشور از جمله ولایت‌فقیه و سپاه را موردحمله قرار دهند.

وی رزم رسانه‌ای را حربه امروز دشمن عنوان کرد و افزود: پارلمان اروپا بیشتر جنبه شانتاژ تبلیغی این عمل را انجام داده است؛ آن‌ها خود می‌دانند که به بن‌بست رسیده‌اند و مجبور به انتحار تبلیغی هستند.

انتهای پیام/ش




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.