ID : 27414228
کارشناس مذهبی در همایش «نماز ؛ تجلی بندگی» بهاباد:

ترویج فرهنگ نماز بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است/ تأکید بر اشاعه فرهنگ نماز و نماز خوانی در مدارس


همایش «نماز ؛ تجلی بندگی» با حضور امام جمعه ، معاون فرماندار ، رییس آموزش و پرورش و رییس شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان شهرستان بهاباد در هنرستان دخترانه کار و دانش الزهراء این شهرستان برگزار شد .

یزد رسا ؛ همایش نماز تجلی بندگی با حضور امام جمعه ، معاون فرماندار و رییس آموزش و پرورش و رییس شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان شهرستان بهاباد در هنرستان دخترانه کار و دانش الزهراء این شهرستان برگزارشد .

به گزارش بهابا د نیوز ،در این همایش حجت الاسلام حسنعلی خوئینی ها یکی از کارشناسان و اساتید  در خصوص نماز و اهمیت خواند ن نماز در اسلام مطالبی بیان کرد .

وی با اشاره به اینکه نماز آثار و برکات فراوانی دارد که سلامتی جسم و روح، آرامش، نجات از آتش دوزخ، موفقیت در علم آموزی و برکت در زندگی از مهمترین آنهاست گفت :آشنایی دانش آموزان با اهمیت و فواید و برکات نماز از اهداف برپایی این برنامه معنوی است.

حجت الاسلام خوئینی ها با بیان اینکه ترویج فرهنگ نماز بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است گفت : توسعه، اشاعه و ترویج فرهنگ نماز بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی استکبار است که باید به آن اهتمام داشت.

این روحانی برجسته بر تلاش و همت مضاعف در ترویج ،تبلیغ و اشاعه فرهنگ نماز و نماز خوانی در مدارس و دانشگاهها تاکید کردو افزود: نماز در اسلام حرف اول و آخر را می زند و به قول فرمایش حضرت امام راحل؛ ˈنماز کارخانه انسان سازیˈ است.

وی اضافه کرد: باید تلاش شود تا دانش‌آموزان به خوبی مفهوم و معنی واقعی نماز را درک کنند و تلاش در مسئله‌ معرفت‌شناسی و درک و فهم عمیق در این مسئله و اهمیت آن، یکی از اولویت‌های مهم در آموزش و پرورش به شمار می‌آید که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

حجت الاسلام خوئیتی ها نماز را بهترین وسیله ارتباطی انسان با خداوند متعال دانست و اضافه کرد: در آیات و روایت فراوانی به اهمیت برپایی نماز اول وقت و به‌ویژه نماز جماعت تاکید شده و همواره نیز این موضوع مورد توجه بوده است که کار نباید مانعی برای تاخیر در برپایی نماز باشد.

وی بابیان اینکه نماز سدّ محکمی در برابر ناهنجاری‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است، گفت: نماز مصونیت بخش است و مساجد نقش مهمی در این حوزه دارند و باید از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه به‌ویژه رسانه‌ها و مساجد در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ نماز استفاده کنیم.

درادامه این همایش حسن عبداللهیان رییس اداره اموزش و پرورش شهرستان بهاباد نیز در خصوص نماز و اهمیت خواندن نماز در مدارس مطالبی بیان کرد .

 

انتهای پیام/

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.