ID : 992469
فرماندار تفت:

تعاونی ها می توانند رکن اصلی ایجاد اشتغال پایدار جامعه باشند


فرماندار تفت با بیان این که تعاونی ها در رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه نقش بسزایی دارند گفت: تعاونی ها می توانند با خدمت رسانی سازنده از ارکان اصلی ایجاد اشتغال پایدار باشند.

به گزارش خبرنگاریزد رسا از تفت، فرماندار تفت به مناسبت هفته تعاون از چند طرح بخش تعاون این شهرستان بهره برداری کرد.

" ابوالقاسم دهقان" در این مراسم با اشاره به سهم شرکت های تعاونی به مخصوص تعاونی های تولیدی در توسعه اقتصادی کشور گفت: تعاونی های تولیدی می توانند با تجمیع سرمایه های اندک اعضا، این اعتبار مالی را در خدمت تولید و اقتصاد کشور قرار دهند که انجام این کار از توان تک تک افراد جامعه خارج است.

فرماندار تفت با بیان این که تعاونی ها در رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه نقش بسزایی دارند ادامه داد: تعاونی ها می توانند با خدمت رسانی سازنده از ارکان اصلی ایجاد اشتغال پایدار باشند.

دهقان با بیان این که تعاون و همکاری متقابل، زمینه های وحدت و یکپارچگی هر چه بیشتر مردم را فراهم می کند افزود: روحیه تعاون می تواند مردم را با وجود همه سختی ها در صحنه نگه دارد و اراده آنان را در اموری که مربوط به خود آنان است عینیت بخشد.

وی همچنین بر توجه ویژه به توسعه بخش تعاونی ها در حوزه های روستایی تاکید کرد.

گفتنی است در این مراسم طرح توسعه شرکت تعاونی تولیدی مقوای فجر تفت و شرکت تعاونی فراگیر دهستانی غدیر علی آباد پیشکوه با حضور فرماندارو رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان تفت و جمعی از مردم و مسئولین به بهره برداری رسید.

شرکت تعاونی تولیدی مقوای فجر تفت در سال ۱۳۷۳ ، با تعداد اعضاء اولیه ۷ نفر و سرمایه ثبتی ۴۲ میلیون ریال تاسیس گردید. این تعاونی در حال حاضر ۱۴نفر عضو داشته و دارای سرمایه ثبتی ۴۵۰  میلیون ریال و ۳۰ پرسنل می باشد. با افتتاح طرح توسعه این شرکت تعاونی تعداد ۵ نفر اشتغالزایی جدید صورت گرفته است.

همچنین شرکت تعاونی فراگیر دهستانی غدیر علی آباد پیشکوه در سال ۱۳۸۷ با تعداد اعضاء اولیه ۱۱۴ نفرو سرمایه ثبتی ۳۴۲ میلیون ریال تاسیس گردید. در حال حاضر تعداد اعضاء این شرکت تعاونی ۲۷۶نفر و سرمایه ثبتی ۸۲۸ میلیون ریال و اشتغالزایی ۱۰ نفر می باشد. این شرکت تعاونی در بدو تاسیس در گرایش توسعه منطقه ای مشغول فعالیت بوده در سال ۱۳۹۰ به شرکت تعاونی فراگیر دهستانی تغییر وضعیت داد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.