ID : 39924364
رییس اتاق تعاون خراسان شمالی خبر داد؛

تقویت مراودات بازرگانی با کشورهای همسایه برای صادرات فرش


ابراهیم قربانی گفت: اتاق تعاون استان درصدد است که مراودات بازرگانی با کشورهای همسایه به منظور ورود به بازارهای اروپایی و دیگر کشورها برای انجام صادرات فرش های دست بافت را تقویت کند.

به گزارش یزدرسا، ابراهیم قربانی، رییس اتاق تعاون خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک در این باره اظهار کرد: اتاق تعاون استان که عضو اتحادیه فرش کشور است، هر ساله برای تولیدکنندگان فرش های دست بافت همچنین تجار این صنعت دوره های آموزشی به منظور آشنایی آنان با مقررات تجاری کشورهای هدف صادراتی و آشنایی با سلیقه و تقاضای بازارهای هدف صادراتی را برگزار و کارت های بازرگانی و گواهی مبداء را برای آنها صادر می کند.

قربانی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه ایران به علت تحریم فرش، بازار کشورهای ایالات متحده همچنین آمریکای شمالی را از دست داده است، با این وجود، این اتاق درصدد برآمده است تا برای بازاریابی های جدید بین المللی به منظور صادرات فرش های دست بافت کشور و آشنایی با سلایق بازارهای جدید اقدام کند که در این زمینه ورود کرده ایم.

وی تصریح کرد: هرچند از میزان ارزش صادرات و حجم صادرات فرش دست بافت کشور در حد قابل توجهی کاسته شده است، با این وجود، هنوز به بن بست آخر نخورده ایم.

رییس اتاق تعاون خراسان شمالی بیان کرد: با توجه به اینکه دولت برنامه تقویت ارتباطات با کشورهای همسایه و دیگر کشورها را در دستور کار خود قرار داده است، اتاق تعاون استان نیز درصدد است که مراودات بازرگانی با کشورهای همسایه را به منظور ورود به بازارهای اروپایی و دیگر کشورها را تقویت کند.

وی تصریح کرد: درصدد هستیم که از طریق کشورهای همسایه، فرش های دست بافت ایران را به بازارهای اروپایی و دیگر کشورها ارسال کنیم هر چند با برندهای غیر ایرانی.

قربانی توصیه کرد: صادرات کالا باید از طریق شرکت های معتبر صادرات محور و یا بازگانان حقیقی با تجربه و مورد اعتماد که عضو اتاق تعاون و یا اتاق بازرگانی هستند، انجام شوند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.