ID : 38069989
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

تمام بیماران کرونایی بستری در تفت بومی هستند


سلمانی با تکذیب شایعات مطرح شده در فضای مجازی گفت: در شهرستان تفت مجموعاً 4 بیمار کرونایی بستری هستند که تمامی آنها نیز اهل شهرستان تفت هستند.

ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگار یزد رسا در مورد شایعه انتقال بیماران کرونایی از سایر استان ها به یزد عنوان کرد: انتقال افراد کرونا مثبت یا مشکوک به کرونا بین استان‌ها اکیداً ممنوع بوده و از سوی وزارت بهداشت منع شده است. لذا ادعای جابجایی بیماران کرونایی از سایر استان ها به یزد نیز درست نیست. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: ممکن است افرادی مسافر بوده و به سیستم بهداشتی و درمانی ما مراجعه کنند، شاید اصلا در یزد به کرونا مبتلا شده باشند، خب رسالت ما به عنوان دانشگاه علوم پزشکی این است که هر بیماری که نیازمند مراقبت بهداشت و درمانی است را با هر ملیت، مذهب و جنسیتی پذیرش کنیم در غیر این صورت از اصول دینی، اخلاقی و انسانی فاصله گرفته ایم.

سلمانی ابراز داشت: انتقال بیماران بین شهرستان ها نیز باید با اجازه دانشگاه‌علوم‌پزشکی بوده و بر اساس دلیلی منطقی باشد مثلاً ممکن است بیماری در شهرستان‌ها بستری شده و نیاز به تخت آی سی یوی مجهز داشته باشد. ولی نکته اینجاست که این کار باید با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و ستاد دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته و ضرورت مسئله ارزیابی شده باشد. 

وی با تکذیب شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر انتقال بیماران کرونایی به شهرستان تفت گفت: در شهرستان تفت مجموعاً 4 بیمار کرونایی بستری هستند که تمامی آنها نیز  اهل شهرستان تفت هستند. همچنین سه نفر دیگر نیز مشکوک به کرونا بوده اند که نتیجه تست آنها منفی شده و آنها نیز اهل همین شهرستان هستند.

انتهای پیام/

 



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.