ID : 11930208
مدیر کل میراث فرهنگی یزد در دیدار با امام جمعه ابرکوه:

توزیع اسکناس 2هزارتومانی منقش به خانه آقازاده کام یزدی ها را شیرین کرد


مدیر کل میراث فرهنگی یزد در دیدار با امام جمعه ابرکوه گفت: توزیع اسکناس دو هزار تومانی منقش به بادگیر دو طبقه خانه تاریخی آقازاده، کام همه را شیرین کرد.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، شرافت مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری یزد در دیداری که با حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه داشت، ضمن تبریک سال جدید اظهار داشت: با رهنمود های امام جمعه و همراهی فرماندار شهرستان بخش گردشگری در ابرکوه، جایگاه خود را یافته و در زمره یکی از یازده شهر نمونه گردشگری کشور قرار گرفته است.


شرافت افزود: از ابتدای سال 94 توزیع اسکناس دو هزار تومانی منقش به بادگیر دو طبقه خانه تاریخی آقازاده ابرکوه، کام همه را شیرین کرد.

 


هویت ابرکوه، هویت ایران باستان است
سپس رسولی فرماندار ابرکوه با اشاره به وجود بیش از چهار صد اثر تاریخی در شهرستان عنوان کرد: دهها اثر منحصر به فرد در شهرستان است که نشان می دهد هویت ابرکوه، هویت ایران باستان است.


رسولی افزود: ابرکوه بین استان های قطب گردشگری کشور یعنی فارس، کرمان، اصفهان و یزد قرار دارد و می طلبد که برای گردشگران به عنوان نقطه مرکزی و ورودی استان بویژه در امر زیر ساخت های مناسب در رفاه گردشگری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 


عامل شهرت ابرکوه فرهنگ، مردم متدین و باستانی بودن آن است
در ادامه حجت الاسلام حسینی امام جمعه تصریح کرد: ابرکوه به عنوان نقطه مرکزی جغرافیائی کشور زمینه بالقوه ای را جهت ارتقاء همه جانبه دارد و چون عنایت مقام معظم رهبری را در حق این شهر باستانی با صراحت می بینیم که می فرمایند: ابرکوه منطقه ای کویری و یکی از مناطق نامدار و با نشان این کشور است، می بینیم که یکی از دلایل نامدار بودن این شهر، گذشته از سابقه فرهنگ و تمدن توأم با تدین مردم، باستانی بودن شهرستان است.


حمایت بنده از میراث فرهنگی وظیفه ای است که اگر نسبت به آن تقصیر نداشته باشم ، احساس قصور می کنم زیرا بر این باوریم که اگر ابرکوه قطب گردشگری شود با درآمد هایی که از آن ایجاد می شود، زمینه خوبی را در جهت رشد اقتصادی شهرستان فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.