ID : 39093232

تولید روزانه ۱۳ تن تخم مرغ در ابرکوه


مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با بهره برداری از یک واحد پرورش مرغ تخم‌گذار ظرفیت تولید روزانه این ماده پروتئنی در این شهرستان در حال توسعه از پنج تن به ۱۳ تن افزایش یافت.

به گزارش یزدرسا؛ مهدی غیب الهی در حاشیه بازدید امام جمعه ابرکوه و تعدادی از مسوولان محلی از روند فعالیت یک واحد پرورش مرغ تخم‌گذار ۱۵۰ هزار قطعه ای، افزود: این واحد از سوی یکی از کارآفرینان پر تلاش ، در زمینی به مساحت چهار هکتار و با سه سالن تولید که یکی از واحدهای مکانیزه پرورش مرغ تخم‌گذار در استان یزد است،ساخته شد .

وی اظهار کرد: این کارآفرین در سال جهش تولید این واحد را با ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری که ۶۰ میلیارد آن وام  اشتغال پایدار روستایی است، احداث کرد و علاوه بر تولید حدود هشت تن تخم مرغ در روز ، زمینه اشتغال ۴۵ نفر را فراهم کرد.

مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه خاطرنشان کرد: هم اکنون در این شهرستان پنج واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۲۸۰ هزار قطعه از سوی فعالان بخش اقتصادی در حال تولید است.

غیب الهی با بیان اینکه در واحدهای پرورش مرغ تخم گذار یادشده زمینه اشتغال ۷۰ نفر از افراد جویای کار فراهم است ، خاطرنشان کرد: در این واحدها سالانه حدود پنج هزار تن تخم مرغ تولید و روانه بازار مصرف می شود.

تولید پنج هزار و ۵۰۰ تن مرغ و پنج هزار تن تخم مرغ در ابرکوه

این مسوول همچنین ادامه داد: سالانه در این شهرستان پنج هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف استان های یزد و همجوار می شود.

وی اضافه کرد : این میزان تولید در۷۰ واحد مرغ گوشتی که نیمی از آنها فعال است ، با ظرفیت پرورش یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه در حال تولید است.

غیب الهی بیان کرد: ظرفیت هر یک از این واحدها ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه در هر دوره است که در این واحدها حدود ۲۵۰ نفر به طور مسقیم در زمینه پرورش مرغ گوشتی فعالیت دارند.

ایرنا




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.