ID : 40124660
تحلیلگر سیاسی:

تکرار مضحک وعده سقوط نظام اسلامی توسط دشمنان، ناشی از توهم آن‌ها در قبال مردم ایران است


رضایی گفت: اشکال اصلی و اساسی دشمنان، عدم شناخت صحیح آن‌ها از مردم ایران است؛ در واقع تصور آن‌ها از مردم ایران تصوری کاریکاتوری و غیرواقعی است.

حسن رضایی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون بخشی از بیانات رهبر انقلاب و اشاره ایشان به توهم دشمنان در سقوط نظام جمهوری اسلامی گفت: دشمنان مردم ایران، از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی، امیدوار به سقوط نظام جمهوری اسلامی بودند و واقعا هم تصورشان این بود که این نظام دوام نمی‌آورد.

وی افزود: امروز و با گذشت بیش از چهار دهه از عمر نظام اسلامی، آن‌ها همچنان این توهم را دارند که می‌توانند جمهوری اسلامی را ساقط کنند و خودشان بر کشور مسلط شوند.

تحلیلگر سیاسی درباره چرایی این توهمات اظهار داشت: اشکال اصلی و اساسی دشمنان، عدم شناخت صحیح آن‌ها از مردم ایران است؛ در واقع تصور آن‌ها از مردم ایران تصوری کاریکاتوری و غیرواقعی است. 

رضایی خاطرنشان کرد: منشأ این نوع موضع‌گیری مسئولین دولت‌های متخاصم جمهوری اسلامی، مشاوره افرادی است که این افراد برای به اصطلاح سرکیسه کردن این دولت‌ها و دریافت پول و بودجه، به آن‌ها وعده براندازی و سقوط نظام اسلامی را می‌دهند.

وی اضافه کرد: در حالی که هیچ‌کدام از این‌ها -چه مسئولین دولت‌های دشمن و چه کسانی که به آن‌ها مشاوره می‌دهند-، ابدا شناخت درستی از مردم ایران ندارند و محاسبات آن‌ها از ایران و مردم ایران سراسر توأم با توهم است.

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: اینکه امروز در کشور مشکلاتی وجود دارد و در مواردی این مشکلات حتی جدی هم است، موضوع قابل انکاری نیست؛ اما این به هیچ عنوان به معنای ناکارآمدی جمهوری اسلامی و یا رویگردانی مردم از نظام نیست.

رضایی تصریح کرد: عموم مردم به وضوح می‌دانند که ریشه مشکلات در کوتاهی برخی از مسئولین است و انتقادهای آن‌ها از عملکرد ناصواب مسئولین و کوتاهی‌های آن‌ها در قبال مسائل کشور است.

وی عنوان کرد: البته پیشرفت‌های حیرت‌انگیز ایران اسلامی طی چهار دهه گذشته، واقعیتی است که دوست و دشمن به آن اذعان دارند و این واقعیت چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

تحلیلگر سیاسی ادامه داد: لذا متناظر به همین پیشرفت‌ها در حوزه‌های متعدد، می‌توان با همت و تلاش بیشتر، مشکلات و کاستی‌هایی را هم که وجود دارد رفع کرد و امید دشمنان را بیش از پیش ناامید کرد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.