ID : 29872924

ثبت جهانی یزد و داشته های آن برای مردم


اگر قرار باشد عده‌ای صرفا ثبت جهانی یزد را به عنوان مسئله‌ای سیاسی نگاه کنند و از آن برای بهره‌برداری سیاسی و پیشبرد اغراص سیاسی‌شان استفاده کنند؛ یقینا این مسئله آورده‌ای برای مردم و استان نخواهد داشت.

یزدرسا؛ بت شهر یزد در میراث جهانی یونسکو به عنوان اولین شهر ایران، اقدام خوشایندی است که البته نتیجه زحمات مسؤولین در 9 سال گذشته است. دور از انصاف و جوانمردی است که عده‌ای انحصارطلب، زحمات گذشتگان را نادیده بگیرند و صرفا این اتفاق را به نام خود بزنند. در حالی که واقعیت این است که برای جهانی شدن یزد در 9 سال گذشته زحمات زیادی انجام شده و کسانی در ثبت آن شریک هستند که شاید امروز خیلی نامی از آن‌ها برده نشود.

اما فارغ از این مسئله، نکته مهم در رابطه با ثبت جهانی یزد، آورده‌ای است که این مسئله برای شهر و مردم استان می‌تواند به همراه داشته باشد. یقینا صرف ثبت جهانی شدن یزد مسئله اصلی نیست و آنچه اهمیت دارد این است که مسؤولین استان بتوانند از این اتفاق در راستای منافع مردمی استان استفاده کنند و موجب ارتقای استان شوند. این اقدام، البته همت و توجه مسؤولین را می‌طلبد و یقینا اگر مسؤولین طراحی و برنامه‌ریزی لازم را نداشته باشند، نمی‌توان انتظار دیدن تأثیرات جهانی شدن یزد را داشت.

اگر قرار باشد عده‌ای صرفا ثبت جهانی یزد را به عنوان مسئله‌ای سیاسی نگاه کنند و از آن برای بهره‌برداری سیاسی و پیشبرد اغراص سیاسی‌شان استفاده کنند؛ یقینا این مسئله آورده‌ای برای مردم و استان نخواهد داشت. چیزی که در شرایط فعلی متأسفانه کم و بیش از سوی برخی از مسؤولین استانی شاهد آن هستیم.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.