ID : 1098376
استاندار یزد:فعالیت های ثبت احوال، زیر بنای مسائل کلی کشور است

ثبت روزانه 30 ازدواج، 3 طلاق، 61 ولادت و 13 فوت در یزد


در هر روز در سطح استان یزد به صورت میانگین 30 ازدواج، 3 طلاق، 61 ولادت و 13 فوت در ثبت احوال به ثبت می رسد

به گزارش  یزد رسا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، "سید محمد میرمحمدی" امروز( پنج شنبه) در دیدار با اعضای شورای ثبت احوال استان، ضمن گرامیداشت هفته ثبت احوال گفت: فعالیت های ثبت احوال، زیر بنای مسائل کلی کشور تلقی می شود، به این دلیل که آمار و اطلاعات مربوط به منابع انسانی کشور در آن شکل می گیرد.

در این نشست که در محل سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، استاندار یزد افزود: تجزیه و تحلیل آماری یکی از ضرورت‌های برنامه ریزی تلقی می شود که بروز بودن آمار، تاثیر بسزایی در برنامه ریزی دارد.

وی به آمار طلاق و ازدواج استان اشاره کرد و گفت: وقوع 3 طلاق در برابر 30 ازدواج در روز، آمار بدی نیست ولی این آمار برای استان یزد با توجه به فرهنگ و وجهه مذهبی، باید هنوز هم کاهش یابد.

 استاندار یزد بر برنامه ریزی جهت حفظ و تقویت فرهنگ ازدواج پایدار توسط روحانیون و دستگاه های ذیربط تاکید کرد.

میرمحمدی ، دقت، بروز بودن و شفافیت در آمار ثبت احوال را مهم دانست و باشاره به فعالیت های صورت گرفته در این اداره کل، گفت: هرچند سن ثبت و احوال کشور در 95 سالگی خود به سر می برد، ولی این اداره جوانتر و از تجهیزات مکانیزه نیز برخوردار گردیده است.

در ابتدای این نشست "طباطبایی" مدیرکل ثبت احوال استان، گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه کرد.

ثبت میانگین 30 ازدواج، 3 طلاق، 61 ولادت و 13 فوت در هر روز در سطح استان یزد و راه اندازی سیستم‌های بروز و کارآمد در زمینه اطلاعات ثبت احوال استان از مهمترین سخنان مطرح شده در این نشست بود.

image_gallery (9)

image_gallery (10)

image_gallery (11)




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.