ID : 31707482

جامعه شهری ما یک جامعه معلول زا است


مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری استان یزد گفت: تاکنون 8000 نفر در استان یزد بر اثر تصادفات دچار معلولیت شده اند و جامعه شهری ما متاسفانه جامعه معلول زا شده است.

به گزارش یزدرسا به نقل از صبح مهریز؛ سید رضا خادمی در همایش ارتقاء فرهنگ ترافیک در مهریز خاطرنشان کرد: از سال 82 تاکنون در استان یزد5045 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند و در 6 ماهه اول امسال نیز 132 نفر در چرخه ترافیک استان یزد از بین رفته اند که از این تعداد 40 نفر در شهرستان های مختلف استان و 12 نیز عابر پیاده بوده اند و این در حالی است که سال گذشته 24 نفر عابرپیاده جان خود را از دست داده اند.

*جامعه شهری ما معلول زا است

وی جامعه شهری را جامعه معلول زا دانست و ادامه داد: طی چندسال گذشته 8000 نفر در استان یزد دچار معلولیت شده اند و در سطح کشور نیز طبق آمار  وزارت بهداشت، معلولیت های تصادفات حدود 10 برابر کشته ها است.

*با نصب دوربین و کاهش تصادفات مقام دوم کشور را کسب کردیم

مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری استان یزد با بیان اینکه 76 دوربین مدار بسته و 50 دوربین ثبت سرعت در جاده ها و راه های استان نصب شده است گفت: در کل 4600 کیلومتر راه و اتوبان در استان است که نمی توانیم برای همه این راه ها دوربین و پلیس اختصاص دهیم و باید مردم به قوانین راهنمایی رانندگی اهمیت دهند تا نتایج چشمگیر و قابل قبولی به دست آوریم. خوشبختانه سال گذشته به خاطر دوربین هایی که در این راه ها و جاده ها نصب شده است با کاهش 20 درصدی جرائم رانندگی و تصادفات روبرو شدیم و مقام دوم کشور را کسب کردیم.

*خانواده ها نسبت به قوانین راهنمایی رانندگی حساسیت نشان دهند

خادمی در جمع اولیا و مربیان  شهرستان مهریز با بیان اینکه کودکان از والدین و از خانواده الگو می گیرند اظهار داشت: بانوان در منزل مراقب خوراک و احتیاجات اعضای خانواده هستند اما در مسائلی مانند عدم رعایت سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی رانندگی و کلاه ایمنی به همسر و فرزندان خود حساسیت نشان نمی دهند.

*باید فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین گسترش یابد

خادمی با اشاره به تلفات جانی سوانح رانندگی به عنوان سومین عامل مرگ و میر در ایران گفت: امیدوارم رفتارهای ترافیکی خود را درست کنیم و قربانی های تصادفات را کاهش دهیم. فرهنگ سازی در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود. متاسفانه ساعت ها برای فضای مجازی صرف می کنیم اما به مسائل مهمی چون فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجهی نشان نمی دهیم.

*جامعه شهری باید انسان محور باشد نه خودرو محور

وی جامعه شهری را انسان محور دانست و عنوان کرد: شهر باید انسان محور باشد نه خودرو محور. باید در تردد های شهری و بین شهری فرهنگ و انسانیت را مد نظر داشته باشیم تا به یک جامعه ایمن دست یابیم.

انتهای پیام/ج
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.