ID : 11162408

جلسه مهریز شناسی برگزار شد+ تصاویر


جلسه توجیهی مهریز شناسی با حضور فرماندار و روسای ادارات ذیربط در محل فرمانداری مهریز برگزار شد.

به گزارش یزد رسا به نقل از صبح مهریز در این جلسه با تقدیر از اقدام ابتکاری آموزش و پرورش استان در برگزاری طرح یزد شناسی گفت: طرح یزد شناسی از جمله طرح های ابتکاری آموزش و پرورش استان یزد است که با تصویب شورای آموزش و پرورش استان به اجرا در می آید.

 

سید محمد رستگاری افزود: برگزاری این طرح باعث آشنایی عموم مردم به ویژه دانش آموزان با آداب و رسوم، سنت ها، اماکن و ابنیه تاریخی، مشاهیر، جاذبه های طبیعی و سوغات شهرستان می شود.

 

وی استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش مهریز برای معرفی شهرستان را از نقاط قوت این طرح عنوان نمود وگفت: شهرستان از این اقدام بزرگ آموزش و پرورش نهایت استفاده را می برد و همه ادارات باید آموزش و پرورش را در برگزاری باشکوه این طرح یاری دهند.

 

فرماندار مهریز در ادامه خواستار توجه ویژه به فرهنگ عفاف و حجاب، پر رنگ دیدن پیشینه، تاریخ و فرهنگ مهریز، استفاده از ظرفیت روستاها به خصوص گویش روستایی، سنتی برگزار شدن برنامه ها و مشارکت فعال دانش آموزان و اولیای آنان شد.

 

مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز در این نشست گفت: مرحله مدرسه ای این طرح در تعدادی  از مدارس شهرستان اجرا و دانش آموزان با همکاری مدیران به جمع آوری اطلاعات لازم این طرح پرداختند.

 

سید علی کارآموز با تقدیر از همکاری فرمانداری افزود: با تلاشهای مدیران مدارس و کارشناسان مدیریت و همکاری ادارات ذیربط امید میرود این جشنواره به بهترین نحو معرف شهرستان مهریز و آداب و رسوم آن باشد.

 

در ادامه روسای ادارات میراث فرهنگی، محیط زیست واداره فرهنگ وارشاد اسلامی و مدیران مدارس به بیان نظرات و دیدگاههای خود در خصوص بهتر برگزار شدن این طرح پرداختند.

 

در پایان مقرر شد این جشنواره در دهه اول اسفندماه سال جاری در محل کاروانسرای شاه عباسی مهریز برگزار شود.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.