ID : 15834480
آیت الله علم الهدی:

حاجی‌ حسنی کارگر، نخبه قرآنی دلداده به خدا و عترت، قربانی بود/خانه خدا دچار پلیدی و آلودگی شده است


امام جمعه مشهد گفت: محسن حاجی‌ حسنی کارگر، نخبه قرآنی خالص و دلداده به خدا و عترت، قربانی بود که انتخاب شده بود

به گزارش یزدرسا  به نقل از پرستوها، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی شب گذشته در مراسم یادوراه محسن حاجی‌ حسنی کارگر در مهدیه مشهد اظهار داشت: خداوند در سوره مبارکه بقره آیه 125 خاطرنشان می کند که ماهیت مسجدالحرام و این سرزمین مقدس پناهگاه و کانون امنیت برای توده بشر بر روی کره زمین قرار داده است.

وی افزود: بر اساس  آیه ذکر شده در موقعیت معنوی آنجا کانون بندگی و عبودیت خدا به عنوان برترین، بالاترین و اصیل‌ترین عبادت‌های دلدادگی در راه خدا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه   هم اکنون مدتی است خانه خدا دچار پلیدی و آلودگی شده است، افزود:تمامی مسلمین باید اطلاع یابند مسجدالحرام حرم امن الهی را پلیدی فراگفته و نزدیک به دو قرن است خانه خداد به دست موجودات شیطانی که آل‌سعود هستند آلوده شده است.

وی افزود: تنها شناخت ما از رجس کافی نیست و امت اسلام باید بداند این رجس‌شناسی موقعیت تطهیر شدن کعبه در آینده است.

این فاجعه که در سرزمین منا رخ داد ماهیت ‌آل‌سعود را بر همه امت اسلامی روشن کرد ، برای مصلی بودن مسجدالحرام باید تطهیر شود که غیر از تبار حضرت ابراهیم(ع) کس دیگری نمی‌تواند این تطهیر را صورت بدهد و آخرین ذخیره این تبار وجود حضرت مهدی (عج) است.

امام جمعه مشهد گفت: پناهگاه و کانون امنیت بودن در تمام کره زمین این نقطه است، لذا این خصوصیت‌هایی که مسجدالحرام دارد، برای بقایش خداوند با حضرت اسماعیل(ع) و ابراهیم(ع) پیمان بسته است که در قالب این مکان شریف بندگان خدا تطهیر شوند با این نگرش ابراهیم و اسماعیل به عنوان تباری بزرگ فقط می‌توانند تطهیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه مساجد و نمازخانه‌ها مصلی هستند اما در تمام قرآن تعبیر مصلی بودن به غیر از مسجدالحرام از هیچ مسجدی عنوان نشده است، عنوان مسجد به موقعیت‌ها و محل‌های گوناگونی که مرکز عبودیت خداوند است اطلاق شده است اما عنوان مصلی در قرآن فقط برای مسجد‌الحرام است و علت این است که بالاترین کانون بندگی خدا در این مسجد و در کنار این کعبه تحقق می‌یابد.

آیت الله علم الهدی گفت:  نکته مهم درباره این عزیز از دست رفته شناخت وضعیت و موقعیت خاص وی در این حادثه تلخ و ناگواری است که منجر شد یک نخبه فرزانه از جامعه ما گرفته شود اما این فاجعه در یک رویکرد دیگر در تحلیل آخرین عظمت و شخصیتی که برای این عزیز پیش آمد قابل تحلیل است.

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.