ID : 1025708

حاشیه جلسه عصر رای اعتماد به وزرای پیشنهادی/ سونامی نادران علیه وزارت صالحی‌امیری/وقتی علوی ماچ و بوسه نمایندگان را به خود جلب می‌کند


جلسه بعدازظهر امروز مجلس شورای اسلامی با حاشیه‌هایی همراه بود که شاید مهمترین آن حلقه نمایندگان به دور حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات و ماچ و بوسه مرتب نمایندگان با وی بود.

به گزارش یزدرسا به نقل از فارس، جلسه بعدازظهر مجلس شورای اسلامی برای بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و علوم، تحقیقات و فناوری برخلاف جلسه صبح از تب و تاب کمتری برخوردار بود البته اگر قسمت پایانی آن و شمارش آرای نمایندگان به وزرای پیشنهادی را قلم بگیرید.

هر چند با وجود همین آرامش نسبی برخی نکات جالب در جریان بررسی صلاحیت وزرا و شمارش آرا به وجود آمد که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

نمایندگان ساکت، سنگینی ناهار یا خستگی جلسه صبح

جلسه بعدازظهر مجلس برخلاف جلسه صبح نشانی از حضور پررنگ دولتی‌ها نداشت و تنها معاون اول رئیس جمهور به عنوان نماینده دولتی‌ها در جلسه حضور داشت البته در این میان همان میهمانان همیشگی دولت، مجلس را نادیده گرفت که همواره در حال رایزنی با نمایندگان محترم مجلس هستند.

جلسه با سخنرانی فرجی دانا آغاز می‌شود و البته باز هم همان گرد‌های همیشگی اما این بار شاید به خاطر سنگینی ناهار مجلس نمایندگان تمایل کمتری به رفت و آمد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دارند و بیشتر بر روی صندلی‌های خود ناظر ادامه جلسه هستند هر چند در این بین برخی از نماینده‌ها همچنان خود را فعال نشان می‌دهند که شاید گل سرسبد آنها حداد عادل باشد.

در میانه‌های صحبت فرجی دانا که حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات وارد مجلس می‌شود و ناگهان همزمان با ورود وی حلقه‌ای از نمایندگان در کنار صندلی وی شکل می‌گیرد که تا پایان حضور وی در جلسه برقرار است شاید شأن حضور علوی در این جلسه این بود که یکی از وزرای معرفی شد سوابقی در وزارتخانه متبوع وی داشت.

جاذبه علوی برای جذب ماچ و بوسه نمایندگان

با اتمام سخنرانی فرجی دانا نوبت به سخنان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان می‌شود اما در این میان هنوز دور و بر وزیر اطلاعات شلوغ است.

در میانه نطق یکی از نمایندگان است که لاریجانی هم به شوخی می‌گوید به نظرم زیبایی آقای علوی بیشتر از سخنان شما است و این حرف لاریجانی بیشتر ناظر بر این نکته بود که حجت‌الاسلام علوی جاذبه عجیبی برای گرفتن ماچ و بوسه از نمایندگان مجلس ایجاد کرد که حتی لاریجانی را نیز به واکنش واداشت.

در میانه جلسه نیز یکی از نمایندگان استان تهران که به دنبال ارائه مطالبی در خصوص سابقه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بود به شدت به دنبال گرفتن وقتی از یکی از نمایندگان برای سخنرانی بود.

در این میان نطق‌های موافق و مخالف یکی پس از دیگری بیان می‌شود تا نوبت به نطق الیاس نادران نماینده مردم تهران می‌شود که با همان وقت عاریه‌ای به نظر می‌رسد به دنبال گفتن مطالبی مهم است. با آمدن نادران ناگهان سوکت بر مجلس حکمفرما می‌شود و سخنرانی وی آغاز می‌گردد.

سونامی که وزرات امیری صالحی را در هم می‌کوبد

سخنرانی نادران که آغاز می‌شود مانند یک سونامی تمام امیدهای صالحی امیری را برای گرفتن رأی اعتماد در هم می‌کوبد.

نادران از سابقه وی در مدیر کلی اطلاعات استان خوزستان آغاز می‌کند و تا بحث مدارج علمی وی بالا می‌رود و در تمام این مدت مجلس کاملاً ساکت است تنها در این میان و در اعتراض به یکی از بخش‌های سخنان نادران صدای «دو» از سوی نمایندگان مجلس بلند می‌شود که لاریجانی از بقیه می‌خواهد که در این باره می‌خواهد که سکوت کنند تا نادران بتواند سخنان خود را بیان کند با پایان یافتن سخنرانی نادران یکی، دو تذکر نیز در مخالفت با نطق پیشنهادی وی ابراز می‌شود ولی به نظر می‌رسد که نطق نادران کار خود را کرده است.

عدم پخش این مراسم از سوی صدا و سیما نیز جزو بحث‌های داغ بعدازظهر بود که در نهایت مشخص نشد که مقصر این عدم پخش نیست. ریاست جمهوری، مجلس و یا صدا و سیما ولی هیچ کس در این میان حاضر به پذیرفتن مسئولیت نیست.

* شوخی‌های لاریجانی هم گل می‌کند

بعد از سخنان صالحی امیری در دفاع از خود که بخش اعظم آن به سخنان نادران اختصاص داشت نوبت به رأی‌گیری نمایندگان مجلس می‌رسد زمانی که آراء با صندوق‌های رأی گرفته می‌شود و می‌رود تا پشت جایگاه هیئت رئیسه شمرده شود تقریباً نظم مجلس به هم می‌ریزد و نمایندگان که حسابی از بودن در صحن علنی به نظر خسته می‌رسیدند به دنبال بهانه‌ای برای در رفتن از مجلس شورای اسلامی بودند در این میان شوخی‌های لاریجانی نیز حسابی گل کرده بود و در پاسخ به عجله نمایندگان خطاب به آنان گفت نوبت تشریف بردن شما هم می‌رسد در این میان یکی از نمایندگان که جلوی مجلس حسابی داد و بیداد می‌کرد و نمایندگان دور وی جمع شده بودند لاریجانی را متوجه خود کرد و خطاب به نمایندگان گفت کمی از دور و بر ایشان کنار بروید تا هوا به ایشان هم برسد.

در نهایت رأی‌های نمایندگان نیز شمرده می‌شود و از این میان وزرای علوم و تحقیقات و  آموزش و پرورش موفق به دریافت رأی اعتماد می‌شوند و صالحی امیری مغموم از مجلس رأی منفی می‌گیرد به نظر می‌رسد حالا روحانی باید در فکر وزیر جدیدی برای وزارت ورزش و جوانان باشد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.