ID : 35896308
امضایی بر گزارش یزدرسا؛

حریق انبارهای ضایعاتی یزد یکی پس از دیگری!/دود غلیظ و انباری که از شدت آتش خاموش نمی شود


هنوزساعاتی انتشار اولین گزارش یزدرسا نمی گذرد که خبر رسید یکی از انبارهای ضایعات در منطقه جاده کوره های یزد از شب گذشته دچار حریق گسترده شده است.

به گزارش یزدرسا، روز گذشته یزدرسا به دنبال درخواست مردم و نارضایتی ان ها از انبارهای ضایعاتی در حومه های یزد گزارشی را با عنوان «سلطنت 30 ساله اتباع بیگانه بر بازار ضایعات یزد» منتشر کرد.
هنوزساعاتی از این گزارش که مورد توجه رسانه های استان یزد هم قرار گرفت نمی گذرد که خبر رسید یکی از انبارهای ضایعات در جاده کوره های یزد واقع در بلوار استقلال، انتهای خیابان گلشن یزد از شب گذشته دچار حریق گسترده شده است به گونه ای که هنوز آتش نشانان موفق به اطفای آن نشده اند!

شدت دود غلیظ ناشی از این آتش سوزی به قدرس است که این منطقه را فرا گرفته است و بوی بد آن در بیشتر نقاط یزد احساس می شود.
به گفته اهالی این منطقه این آتش سوزی ها تعمدی است و دائما تکرار می شود چراکه این حریق باعث می شود ضایعات آهن قراضه ها بسوزد تا راحت تر بتوانند این ضایعات را به فروش برسانند.


فعالیت غیرقانونی اتباع بیگانه در تقریبا 400 مرکز خرید و فروش ضایعات در یزد یکی از مشکلات پنهان شهر محسوب می شود که آسیب‌های زیادی را به دنبال داشته است.
فعالیت مراکز ضایعاتی در منازل مسکونی مشکلات و حوادث ناگواری را به همراه داشته است به گونه ای که از ابتدای سال تاکنون چندین مورد آتش‌سوزی در این منازل اتفاق افتاده که منجر به فوت و سوختگی چندین نفر شده است.
بنا بر گفته رییس اتحادیه آهن فروشان از روزی که این رسته به اتحادیه اهن فروشان واگذار شده اقدامات موثری انجام شده اما در این رابطه برای همکاری و هماهنگی با این اتحادیه اراده جمعی وجود ندارد.



فارغ از موضوعاتی چون عدم ایمنی، آلایندگی شدید و عدم توانایی در نظارت بر روی مراکز ضایعات ، اتباع بیگانه حدود 30 سال است که در کار خرید فروش ضایعات هستند و کسی هم با آن مشکلی نداشته است و تقریباً بازار این کار را در دست گرفته‌اند ولی تقریباً پنج سال است که ایرانی ها نیز متوجه سود خوب این شغل شده و به آن ورود کرده‌اند.

هر چند مسئولان مرتبط با این معضل معتقد هستند با توجه به تعداد زیاد این مراکز و تجربه ناموفق برخورد با این مراکز در سال قبل و درگیری های به وجود آمده؛ نمی توان یکدفعه و به یکباره با همه این مراکز برخورد کرد از این رو باید به مرورر و کم کم با آن ها برخورد شود اما این همین مرور زمان می توان اسیب و خسارت های جبران ناپذیری را برای مردم یزد به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/س*

 


summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.