ID : 15132041
آیت الله ناصری:

حضور بانوان در خانه، ضامن تحکیم خانواده است/ کسب سود بیشتر مانع اقتصاد مقاومتی


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد یکی از راهکارهای تحکیم و احیای بنیان خانواده را کشاندن بانوان به منزل عنوان کرد و گفت: باید این فرهنگ را در بین بانوان جا بیفتد که تربیت فرزند و اداره زندگی برای آنها از مهم ترین کارهاست.

به گزارش یزد رسا به نقل از یزد آوا، آیت الله محمد رضا ناصری پیش از ظهر امروز در نشست شورای راهبردی بسیج استان یزد گفت: پایه حکومت در نظام اسلامی براساس خدمت به مردم و رساندن آنها به کمال گذاشته شده است در حالی که در دنیا بسیاری از حکومت‌ها برای پیاده کردن سیاست‌های حزب و گروه خاص انجام می‌گیرد و رشد معنوی انسان‌ها مطرح نیست.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه نیز در نظام اسلامی حکومت را برای خود و ریاست نمی‌خواهد، گفت: ولی فقیه برای بصیرت داددن به مردم حکومت می‌کند و شرایط را برای ارتقای جامعه به سوی کمال انسانی و معنوی فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان رسیدن جامعه به رشد و کمال معنوی را نیازمند حاکمیت تعقل و تفکر در جامعه دانست و افزود: جامعه‌ای به رشد می‌رسد که عقل بر آن حاکم باشد و جامعه‌ای که عقلانی است ایمانی دارد  که به یقین تبدیل می‌شود.

ناصری تصریح کرد: متاسفانه فرزندان ما درس می‌خوانند نخبه می‌شوند ولی پدر و مادر و حتی اساتید به آنها توصیه می کنند که به خارج بروند و در آنجا نتیجه مطلوب را نمی گیرند چرا که مبنای درس خواندن رشد و کمال معنوی نیست.

وی تحکیم بیان خانواده را یکی از ضروریات جامعه اسلامی دانست و گفت: جوامع غربی با غفلت از این موضوع دچار مشکل شدند و دنبال راه حلی برای برگشت هستند اما متاسفانه جامعه ما می خواهد راه آنها را در پیش بگیرد.

امام جمعه یزد یکی از راهکارهای تحکیم و احیای بنیان خانواده را کشاندن بانوان به منزل عنوان کرد و ادامه داد: باید از استعدادهای بانوان استفاده شود اما برخی آنها از اینکه در جایی استخدام و مشغول به کار باشند افتخار می‌کنند و باید این فرهنگ در بین بانوان جا بیفتد که تربیت فرزند و اداره زندگی برای آنها از مهم ترین کارهاست.

آیت الله ناصری با تاکید بر افزایش نیروی انسانی، گفت: اگر برنامه ریزی در کارها داشته باشیم اما نیروی انسانی وجود نداشته باشد کارها به مشکل برمی خورد و اگر تشکیل خانواده وجود نداشته باشد و یا تک فرزندی باب شود پس از چندین سال با نیروی انسانی فرسوه و پیر مواجه خواهیم بود که کارایی ندارند و باید تمام هم و غم ما پرورش انسان های باخدا باشد.

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی، جلوگیری از بالا رفتن سن ازدواج و پرهیز از تجملات را از دیگر  راهکارهای حفظ بنیان خانواده عنوان کرد.

نملینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در اقتصاد کشور خیلی چیزها از جمله واردات و صادرات به حال خود رها شده است، تصریح کرد: دولیت ها، صنعتگران، تاجران و حتی انتخاب رشته‌های دانشگاهی براساس سودمحوری زیاد انجام می‌شود و تا فرهنگ سودمحوری زیاد از تجارت و صنعت برداشته نشود اقتصاد مقاومتی حل نخواهد شد.
 

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.