ID : 20371790
سخنران یادواره «شهدا؛ حقیقتی در سراب»:

حفظ و ترویج عفاف و حجاب؛ مهمترین اصل در حوزه فرهنگ مد باید باشد


رزمنده دفاع مقدس در یادواره«شهدا؛ حقیقتی در سراب» با بیان اینکه ترویج عفاف و حجاب یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که باید در حوزه فرهنگ مد نظر قرار بگیرد، گفت: زن با رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس پرداخته و قرب الهی را فراهم می‌سازد و این مسئله زمینه رشد معنوی مردان را هم در اثر حفظ نگاه در پی دارد.

به گزارش یزد رسا به نقل از یزدبانو؛ سید جلال طباطبایی از رزمندگان دفاع مقدس در یادواره «شهدا حقیقتی در سراب» که به مناسبت روز معلم در هنرستان فردوسیان یزد برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت روز معلم به تمامی فرهیختگان و اساتید دانشگاه و تسلیت به مناسبت شهادت استاد شهید، مرتضی مطهری، گفت: اجر وافری برای اهل علم در نظر گرفته شده که فقط خداوند از آن آگاه بوده و قادر به پرداخت آن است.

وی با اشاره به فرموده حضرت علی(ع) در بیان ارزش و مقام معلم مبنی بر اینکه « هر کس تو را کلمه‌ای بیاموزد، بنده‌اش خواهی شد»، اذعان کرد: منزلت و ارزش معلم به ویژه از نگاه دین مبین اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ خداوند متعال نسبت به شان و مقام عالم و متعلم عنایت خاصی مبذول داشته و آنان را بر سایر طبقات ممتاز ساخته است.

طباطبایی مقام شهید مطهری را این‌گونه عنوان کرد: در مقام تدریس، استاد چند خصیصه روحی داشت که بسیاری از موفقیت‌های ایشان در زمینه تعلیم، مدیون این خصایص بود، استاد مطهری، تدریس را به عنوان عبادت و وظیفه دینی انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: همچنین امام خمینی(ره) درباره مقام این شهید والا مقام فرمودند: «مطهری در طهارت روح ،قوت ایمان و قدرت بیان کم‌نظیر بود و بدخواهان بدانند با رفتن او شخصیت اسلامی، علمی و فلسفی او به یادگار مانده است».

این رزمنده دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ترویج عفاف و حجاب یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که باید در حوزه فرهنگ مد نظر قرار بگیرد؛ اسلام با آزادی زنان در حد ضوابط شرعی مشخص مشکلی ندارد؛ زن با رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس پرداخته و قرب الهی را فراهم می‌سازد و این مسئله زمینه رشد معنوی مردان را هم در اثر حفظ نگاه در پی دارد.

وی با اشاره براینکه  یادواره شهدا بهانه خوبی است برای تجدید پیمان با یارانی که رفتنشان حیات مادی و معنوی را برایمان به ارمغان آوردند، افزود: آنها همان یاران امام حسین(ع) هستند وتفاوتی با آن زمان ندارند، همچنین از نظر اسلام آن كس به مقام و درجه‌ي شهادت نايل مي‌آيد كه اسلام با معيارهاي خاص خودش او را شهيد بشناسد يعني واقعاً در راه هدف‌هاي متعالي اسلام  وجهاد فی سبیل الله کشته شود.

انتهای پیام/س*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.