ID : 18967368
امام جمعه هرات خواستار شد

حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم دغدغه نماینده منتخب/کاندیداها بعد از رای گیری، رقابت را تبدیل به رفاقت کنند


امام جمعه هرات گفت: بعد از اتمام انتخابات توقع از کاندیدا این است رقابت انتخاباتی را تبدیل به رفاقت کنند و برای حل مشکلات مردم منطقه متحد باشند.

به گزارش یزد رسا به نقل از طنین خاتم،خطیب نماز جمعه هرات در خطبه این هفته خود نمازگزاران را به تقوا الهی سفارش کرد.

«حجت الاسلام جعفری» در خطبه اول پیرامون آفت های زبان پرداخت.

جعفری تهمت و مسخره کردن را یکی از آفت های زبان معرفی و اظهار داشت: در روایات بسیاری نقل شده است، اگر کسی از دوستان خدا را مورد تهمت و اهانت قرار دادیم مثل این است که به جنگ خداوند رفته ایم.

خطیب نماز جمعه هرات در خطبه دوم ضمن دعوت نمازگزاران به تقوا الهی خاطر نشان کرد: انسان باتقوا و پرهیزکار زمینه سعادت دنیا و آخرت خود را فراهم می کند.

وی در ادامه پیرامون موضوع انتخابات و قدرت انتخاب که خدواند به انسان داده است مطالبی را مطرح کرد.

حجت الاسلام جعفری گفت: یکی از اساسی ترین پایه های حیات بشری انسان مختار بودن آن است واینکه قدرت انتخاب دارد.

امام جمعه هرات افزود: انسان در جای جای  زندگی فردی و اجتماعی خود به انتخاب رو می آورد، مثل انتخاب همسر و شریک زندگی، انتخاب رشته تحصیلی،و انتخاب شغل، انتخاباتی که به  سرنوشت انسان بستگی دارد و دقت بسیار میخواهد .

جعفری اظهار داشت: هر انتخابی که بخواهد توام با موفقیت باشد و انسان را به هدف و مقصود برسد باید از روی تعقل و تفکر صورت بگیرد.

خطیب نماز جمعه هرات افزود: اگر انسان در انتخابات پیشرو هوشمندانه عمل کند و تصمیم منطقی بگیرد این انتخاب باعث سربلندی و عزتش می شود و انتخاب نادرست او را به قهقرا و نابودی می کشد.

حجت الاسلام جعفری گفت: مردم با حضور حداکثری پای صندوق های رای اول اینکه دشمنان را مایوس و ناامید می کنند دوم میتوانند با انتخاب فرد اصلح سرنوشت کشور را تعیین کنند.

جعفری گفت: بعد از اتمام انتخابات توقع از کاندیدا این است رقابت انتخاباتی را تبدیل به رفاقت کنند و برای حل مشکلات مردم منطقه متحد باشند.

وی افزود: امیدواریم مجلسی شکل بگیرد که به فکر معشیت و اقتصاد مردم باشد .

خطیب نماز جمعه هرات خاطر نشان کرد: مردم با آمدن پای صندوق های رای به وظیفه خود عمل کردند حال نماینده منتخب باید به وظیفه خود عمل کند و دنبال راه های مهم اقتصادی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی باشد.

حجت الاسلام جعفری در پایان پیرامون دیدار مقام معظم رهبری با مردم نجف مطالبی را ارائه کرد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.