ID : 39630480
امام جمعه یزد:

حل مشکل کم‌آبی در استان یزد مورد توجه جدی رئیس‌جمهور قرار بگیرد


آیت‌الله ناصری گفت: مسئله آب از مهمترین مشکلات استان یزد است که باید مورد عنایت ویژه رئیس‌جمهور قرار گیرد تا این مشکل برای همیشه حل شود.

به گزارش یزدرسا، آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به در پیش بودن 13 آبان و حوادث تاریخی مرتبط با این روز گفت: سخنرانی مهم امام راحل در اعتراض به کاپیتولاسیون که قانونی آمریکایی و استکباری بود، به تبعید ایشان به ترکیه و سپس نجف اشرف انجامید و این تبعید سبب شد تا انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شود.

وی با اشاره به کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان افزود: نظامیان شاه در این روز با حمله به دانش‌آموزان معترض به نظام پهلوی، ده‌ها تن از آنان را به خاک و خون کشید.

امام جمعه یزد اظهار داشت: رویداد دیگر مربوط به 13 آبان، تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان انقلابی است که اطلاعات بسیار خوبی از سفارت آمریکا بدست آمد و حتی جاسوسان داخلی نیز شناسایی شدند.

ناصری با اشاره به ادامه دشمنی استکبار جهانی با مردم ایران، خاطرنشان کرد: دشمن با فشار‌های روانی و اقتصادی و رسانه‌ای درصدد به زانو درآوردن ملت ایران است و به صورت علنی می‌گوید که باید فشار‌ها را افزایش داد تا مردم به خیابان‌ها بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر احتمالی رئیس‌جمهور به استان یزد در هفته‌های آتی، عنوان کرد: مسئله آب از مهمترین مشکلات استان یزد است که باید مورد عنایت ویژه رئیس‌جمهور قرار گیرد تا این مشکل برای همیشه حل شود.

امام جمعه یزد اضافه کرد: همچنین تقویت خط ریلی استان با توجه به اینکه یزد از شاهرگ‌های جاده‌ای کشور محسوب می‌شود، از اهمیت فراوانی برخوردار است که باید در سفر رئیس‌جمهور به آن پرداخته شود.

ناصری با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی در جامعه، تأکید کرد: کشور در زمینه فرهنگی دچار عقب‌افتادگی شده و فرهنگ اصلی اسلامی و ایرانی ما توسط دشمن در حال تغییر است و آن‌ها در تلاش هستند تا فرهنگ‌های غلط و ذائقه‌های نادرست را جایگزین ‌کنند.

وی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد فساد و فحشا را جایگزین فرهنگ اسلامی و ایرانی ما کند و بر این اساس جدایی فرزندان از خانوادگی و جایگزین کردن حیوانات به جای فرزندان را ترویج می‌دهد تا بدینوسیله هم کانون خانواده را ویران کرده و هم دین را در جامعه تضعیف کند.

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان، یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید یکی دیگر از موضوع‌های مهم در سفر رئیس‌جمهور به استان یزد باشد چرا که توجه به این مساله سبب بکارگیری جوانان شده و از خروج آنان از کشور جلوگیری می‌کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد: اطلاع‌رسانی به موقع صدا وسیما و حضور میدانی دولت، فتنه حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت را خنثی کرد

همچنین آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت شهید حسین فهمیده گفت: اگر نام شهید محمدحسین فهمیده به عنوان یک بسیجی شهید در تاریخ ماندگار است به خاطر این بود که خودش را ندید و تمام هم و غم او اعتلا و پیشرفت اسلام و انقلاب بود و در این مسیر جان خود را هم با شجاعت فدا کرد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس جوان بسیجی جز انگیزه و شوق چیز دیگری لازم نداشت و مانعی هم سر راهش وجود نداشت، به جبهه می‌‌رفت و اگر ترسو بود شجاع و اگر بدون احساس مسئولیت بود این حس در او تقویت می‌شد.

امام جمعه بخش مرکزی اظهار داشت: محیط جبهه جوانان و نوجوانان ما را می‌ساخت و اگر هم از جبهه بر می‌گشت تا مدت‌ها حال و هوای زندگی و وجود او برگرفته از آن بود.

مدرسی خاطرنشان کرد: اما شرایط امروز متفاوت از آن زمان است و به هر حال هدایت نسل جدید به محیط سالم بسیار سخت‌تر و با فراز و نشیب بیشتری همراه است، انگیزه فراهم کردن برای جوانان بسیار سخت و محیط مناسب را جذاب نشان دادن و نگهداری از جوانان در برابر آسیب‌ها بسیار دشوار است.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات امروز این است که امکانات متفاوتی را از جمله فضای مجازی و سایر امکاناتی که در این حیطه قرار دارد غربی‌ها ایجاد کرده‌اند و در اختیار دنیا قرار دادند و چون آن‌ها خودشان این فضا را ایجاد کرده‌اند، به دنبال آن هستند که نتیجه استفاده از آن هم مطابق با اهداف آنها باشد.

مدرسی با اشاره به حمله سایبری و هک سیستم نرم‌افزاری بنزین کشور، بیان کرد: افرادی که به دنبال این فتنه بودند، زمان را به خوبی انتخاب کرده بودند؛ آبان ماهی است که به هر حال برای برخی از حوادث در گذشته بسترساز بوده است.

وی تأکید کرد: برنامه‌ریزی این اقدام همزمان با بحث شایعه دروغ تصمیم دولت برای گران شدن بنزین بود که هدف از چنین اقداماتی هم فقط فلج شدن زندگی مردم، شعله‌ور شدن خشم عمومی و ایجاد هرج و مرج و در نهایت آشوب و حضور گروه‌های تروریستی در کشور است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: صبوری و بصیرت مردم، اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع صدا و سیما و رسانه‌ها، حضور میدانی دولت و وزارت نفت  برای حل مسئله و حضور شهرداری‌ها در شهرهای بزرگ جهت ارائه خدمات به شهروندان برای ایاب و ذهاب از جمله دلایل عدم موفقیت این توطئه بود.

مدرسی گفت: لازم است راهکارهایی را برای مقابله با این جریان‌ها و جلوگیری از وقوع آن‌ها به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: در کوتاه مدت باید سطح امنیتی نرم‌افزارها را بالا برده و تقویت کنیم، در میان‌مدت مکان‌ها و محل‌های‌ در‌بردارنده این نرم‌افزارها و امکانات را از دسترس افراد نفوذی خارج کنیم و در بلند‌مدت هم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات باید به عنوان حرکت راهبردی مورد توجه جدی باشد.

امام جمعه بافق: همه تصمیمات و اقدامات مسئولین باید دارای پیوست عدالت باشد

حجت‌الاسلام محمدرضا سعادت‌فر امام جمعه بافق نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن 13 آبان و روز ملی استکبارستیزی گفت: یش از ۳۰ هزار شهید دانش‌آموز، درخت انقلاب اسلامی را آبیاری و حراست کردند و به امانت به ما سپردند.

وی با اشاره به جایگاه عدالت در جامعه اسلامی افزود: امیرالمؤمنین در حکمت ۴۷۶ نهج البلاغه می‌فرمایند «ای حاکم، عدل را در جامعه فراگیر کن، از سختگیری و ستمکاری اجتناب کن زیرا ظلم و سختگیری موجب آوارگی مردم و درگیری می‌شود».

امام جمعه بافق اظهار داشت: کی از بزرگترین مزایای عدالت اجتماعی، برقراری امنیت پایدار در جامعه است و یکی از عوامل نارضایتی‌ها و اعتراضات مردم در طول تاریخ، بی‌عدالتی بوده است.

سعادت‌فر خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «شما مسئولین هر تصمیمی که می‌گیرید، یکی از مهمترین چیزهایی که باید مورد توجه قرار بدهید، مسئله عدالت است. یک جاهایی لازم است که پیوست عدالت قرار داده بشود که آیا قانونی که اجرا می‌شود برطبق عدالت است یا خیر».

وی تأکید کرد: از نگاه رهبر انقلاب، پیوست عدالت دو شاخصه باید داشته باشد؛ اول اینکه موجب کاهش فاصله طبقاتی شود و دیگر اینکه مردم این کاهش فاصله را درک کنند.

امام جمعه بافق تصریح کرد: آیا واگذاری برخی پروژه‌ها به شرکت‌ها، باعث کاهش فاصله طبقاتی شده است؟ چرا باید شرکتی، یک شرکت جدیدی وارد می‌کند تا مزایای کمتری به کارگر جدید خود نسبت به کارگران قدیمی بدهد؟

سعادت‌فر بیان کرد: باید در تمام پروژه‌ها از جهت شهر، شهروند، محیط زیست و دارای پیوست عدالت باشد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.