ID : 35919736
کارشناس حوزه و دانشگاه؛

حماسه 9 دی؛ نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی/اطاعت از ولایت موثرترین راهکار خروج از شرایط فتنه


کارشناس حوزه و دانشگاه گفت: حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصيرت مردمی بود که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ايستاده اند.

به گزارش یزدرسا به نقل از طنین خاتم؛ حجت الاسلام غلام رضا محمودي استاد دانشگاه و امام جمعه موقت هرات به بيان عوامل رخداد فتنه 88 و عوامل موثر در خلق حماسه 9 دي پرداخت و اظهار داشت: حادثه 9 دي ماه،حماسه ي ماندگار در تاريخ انقلاب اسلامي است.اين حماسه عظيم نشان داد که خروج از فتنه در سايه ي اطاعت از ولايت و رهبري است .

کارشناس مسائل سیاسی گفت: خيانت معدودي از خواص،سکوت و عدم بصيرت و واکنش دير هنگام برخي خواص،عدم ولايتمداري خواص دنيا طلب و حمايت ارتجاع عرب از مهمترین عوامل رخداد فتنه در سال 88 بود.

محمودی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ با قصد براندازی نظام بود تصریح کرد: دشمنان در فتنه ۸۸ اصل ولایت فقیه را نشانه گرفته بودند که بصیرت و آگاهی مردم همه این نقشه‌ها را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه بر طبق گفته رهبری راز ماندگاری این انقلاب، اتکای به ایمانهاست؛ افزود: بصیرت مردم در تمام صحنه ها و وفاداری به ولایت فقیه یکی دیگر از رموز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت هرات خاطر نشان کرد: حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصيرت مردمی بود که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ايستاده اند و به دشمنان نشان دادند اگر در برابر دین آنان بایستند آنان نیز در برابر تمام دنیا خواهند ایستاد.

غلامرضا محمودی در پایان تعميق فرهنگ عاشورايي، ولايت مداري امت اسلامي،حضور هوشمندانه بسيج و نقش روشنگرانه عالمان بصير و روحانيت اصيل به ويژه نقش هدايتگر ائمه محترم جمعه و جماعت را از مهمترین عوامل موثر در رخداد حماسه عظيم 9 دي ماه عنوان کرد.

 

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.