ID : 14021985
یادداشت به مناسبت روز قلم؛

خبرنگاران قشر رانده شده در دولت تدبیر و امید


خبرنگاران یکی از اقشاری هستند که در دولت یازدهم مورد بی توجهی و بی مهری دولت عدالت محور قرار گرفتند. دولت اعتدال با تصویبی بس عجیب بیمه خبرنگاران تازه به این جرگه پیوسته را حذف کرد.

طنین خاتم؛ خبرنگاران یکی از اقشاری هستند که در دولت یازدهم مورد بی توجهی و بی مهری دولت عدالت محور قرار گرفتند. دولت اعتدال با تصویبی بس عجیب بیمه خبرنگاران تازه به این جرگه پیوسته را حذف کرد.

گذشته از بیمه همه ما بر این نکته واقف هستیم که خبرنگاری شغلی است بسیار پر زحمت و پرمشقت و همراه با خطرات بیشمار در این حرفه و مهم تر از همه درآمد ناچیزی که عاید این قشر می شود. حال باید این سوال را پرسید آیا می توان تنها کسانی که با این همه زحمت مهمترین کار فرهنگی و بزرگترین کار یعنی کار رسانه ای را انجام می دهند از خود راند و با بی توجهی مایه دلسردی آنها شد.

این نیاز همه جا احساس می شود اما در شهرستان خاتم، شهرستانی که نیازش به خبر رسانی بیشتر است و باید به قول هم استانی هایش صدای محرومیت را بیشتر به گوش مسئولین برساند ضروری تر می نماید.

در این شهرستان چند خبرنگار مشغول به کار رسانه های هستند که با حقوق و مزایایی بسیار اندک امورات زندگی را می گذرانند و اکثرا  شامل بیمه نیز نمی باشند.

خبرگزاری فارس نیز چندی پیش در گزارشی نوشت:«حسان مقدم در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با اشاره به قطع شدن بیمه برخی خبرنگاران از آغاز سال 94، گفت: قشر خبرنگار به عنوان یک قشر هنری که وظیفه خطیر اطلاع رسانی را برعهده دارد با این فشار و مشغله کاری که بر اساس مصوبه مجلس در گروه مشاغل سخت و زیان آور قرار دارد، با این اوصاف اگر قرار باشد بیمه یک خبرنگار و گزارشگر حذف شود از بایت جایگاه شخصی و خانوادگی فرد متزلزل می‌شود.

وی ادامه داد: خبرنگار هیچ وقت به خاطر علاقه‌ای که به حوزه خبر و شغل خود دارد در هیچ شرایطی کار خود را کنار نمی‌گذارد حتی اگر بیمه آنها را قطع کنند چرا که بحث کار خبرنگاری کاملا عشق است و در هر شرایطی سعی می‌کند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.»

این بی انصافی در حق قشر خبرنگار است و باید جامعه مطبوعات پاسخگوی این بی انصافی در قبال حقوق امحال شده آنها باشند.

خبرنگاران عاشق این حرفه هستند و با وجود دردسرهای فراوان در هر زمانی آماده خدمت رسانی هستند اما دولت باید نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشد و جوابگوی این قشر باشد.

اما جدای از این مشکلات عدم تعامل برخی از مدیران جهت همکاری با خبرنگاران آنها را از مسئولیت اصلی شان یعنی خبرنگاری دور می کند.بطور کلی همه ما به قدرت قلم خبرنگار و روزنامه نگاران واقف هستیم چه بسا آنها پیام رسان و زبان بی زبانی مشکلات مردم هستند و می توانند گره از بسیاری از مسائل بازگشایند.اما چه بی مهابا این قشر از اجتماع کنار زده می شوند کسی به درد و دلشان گوش نمی دهد.

بر این اساس می طلبد که همه مسئولان چه کشوری و چه استانی گاهی پای درد و دل این قشر زحمت کش نیز بنشینند و از نماینده افکار عمومی مردم نیز دفاع کنند و به حقوق از دست رفته آنها نگاهی بیندازند.

البته  این نکته را متذکر می شوم که مرد ارشد شهرستان خاتم؛ محمد زاده رحمانی فرماندار محترم تاکنون تعامل خوبی با خبرنگاران شهرستان داشته است و از هیچ کمکی در این راستا دریغ نکردند .

انتهای پیام/ع






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.