خطوط ریلی وکاهش7برابری مصرف انرژی/ به وضعیت نامناسب صندلیهای قطارسریعالسیر یزد-تهران رسیدگی میکنیم
به گزارش یزد رسا، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد وگفت: جذب بار و مسافر به خطوط ریلی، هفت برابر مصرف انرژی کشور را کاهش می دهد.
'محسن پورسید آقایی' روز شنبه در گفت وگو با ایرنا در بافق افزود: نقطه ضعف اساسی که در کشور وجود دارد مصرف زیاد انرژی در سطوح مختلف است بنابراین هر یک تن باری که از جاده های کشور به راه آهن منتقل شود صرفه جویی زیادی دراقتصاد و عدم نیاز به واردات یا فروش بیشترسوخت خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: جابجایی مسافر با قطار علاوه براینکه کمک شایانی به شکوفایی اقتصاد می کند، موجب کاهش خطر تصادفات جاده ای و تبعات روحی و اجتماعی ناشی از آن نیز خواهد شد.
وی، با بیان اینکه بخش مهمی از تولید نا خالص ملی به خاطر تبعات اقتصادی ناشی از تصادفات و سوانح جاده ای هدر می رود، اظهار کرد: اکنون نزدیک به هفت درصد از تولید نا خالص ملی کشورمان را به همین دلیل از دست می دهیم.
این مسوول به بخش توسعه و زیر ساخت های راه آهن کشور هم اشاره و خاطر نشان کرد: دو بانده کردن خطوط ریلی بخصوص در مسیر هایی که بار و مسافر زیادی وجود دارد از مهمترین برنامه های دردست اجرای راه آهن جمهوری اسلامی است.
پورسید آقایی، دو بانده کردن مسیر های بافق- یزد به میبد تا اصفهان، تهران کرج ، ورامین و گرمسار را یاد آور شد و افزود: بخشهای زیربنایی و عملیات اجرایی این مسیر ها شروع شده و تا پایان سال آینده بخش مهمی از آنها به بهره برداری می رسد.
این مسوول یاد آور شد: با بهره برداری از مسیرهای دو بانده شده ظرفیت حمل و نقل بار در راه آهن کشور به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
وی، هزینه دوبانده سازی خطوط ریلی کشور را 40 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امسال 10 هزار میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته و در سه سال آینده نیز هر سال همین میزان در این راستا هزینه خواهیم کرد.
پورسیدآقایی همچنین به توسعه ایستگاه راه آهن بافق اشاره کرد و افزود: ساخت سکوی دوم این ایستگاه دهه فجر امسال با اعتباری افزون بر 15 میلیارد ریال آغاز می شود و هم اکنون کار مقدماتی تعین پیمانکار این پروژه انجام شده است.
مدیرعامل شرکت رجا، همچنین با بیان اینکه رضایت مردم از خدمات راه آهن ازاهداف ما است، گفت: بخشی از کار بازسازی ایستگاه راه آهن بافق انجام شده و بخش دیگر آن نیز به زودی به اتمام می رسد.
این مسوول در باره کمبود سهمیه بلیت بافق – مشهد و تهران گفت: مشکل اساسی در تعطیلات نوروز و زمان پیک مسافر است که این کمبود در همه جای کشور وجود دارد با این وجود سهمیه بلیت مشهد برای مردم این شهرستان نسبت به سایر شهرستانها بیشتر در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل راه آهن کشور در مورد وضعیت نا مناسب صندلی های قطار سریع السیر یزد تهران هم بیان کرد: واگن ها و قطار به بخش خصوصی تعلق دارد و اصولا این نوع قطارها برای مسیر های کوتاه در نظر گرفته شده است با این حال براساس وظیفه نظارتی که داریم به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه باید از طریق پرداخت تسهیلات بانکی بخش خصوصی را حمایت کنیم، افزود: امیدواریم با پرداخت این وام ها ، واگن های جدید و بازسازی شده و زیبا جایگزین واگن های فرسوده شود.
این مسوول اضافه کرد: بخش خصوصی در این راستا، کارهای خوبی انجام و تا کنون بیش از 400 واگن قدیمی را بازسازی و به وضعیت جدید و مدرن در آورده تا بتواند خدمات بهتروبیشر به هموطنان ارئه دهد.
وی هدف از سفر به بافق را شرکت در همایش فرماندهان بسیح راه آهن کشور، بازدید از کارخانجات تعمیرات لکوموتیو و دو خطه شده مسیر بافق - یزد و همچنین دیدار با همکاران، مردم و مسوولان این شهرستان عنوان کرد.
بافق با 40 هزار جمعیت در فاصله 110 کیلو متری یزد و بر سر پنج راه ریلی کشور قرار دارد. ک3
Related Assets:
- سرعت قطارهای سریع السیر یزد-تهران افزایش مییابد/ کاهش تاخیر در قطارهای یزد از 30 به 17 دقیقه
- معطلی 3ساعته مسافران اشکذری در ایستگاه اردکان/ قطار مسافران را به حال خودشان رها کرد!
- راهآهن بینالمللی شرق دریای خزر افتتاح شد
- خودکشی در ایستگاه مترو دروازه شمیران تهران
- توقف موقت قطارهای سریع السیر یزد ـ تهران و بالعکس در ایستگاه نظرآباد اشکذر
- نقص فنی در قطار یزد-تهران/ اشکال در شلنگهای بومی سازی شده/ عذرخواهی رجاء از مسافران