ID : 40653945
چراغ راه؛

خمس من را به دفتر حضرت آیت الله صدوقی بدهید


پدربزرگوارم مبلغ پنج هزار تومان به عنوان خمس به دفتر حضرت آیت الله صدوقی بدهید.

به گزارش پایگاه خبری یزدرسا، شهید حسین دهقانی محمدآبادی متولد ۱۳۴۴/۰۵/۰۱ در شهرستان یزد است که در تاریخ ۱۳۶۵/۱۱/۱۰ در عملیات کربلای پنج و درمنطقه شلمچه به شهادت رسید.

بخشی از وصیت‌نامه این شهید والا مقام را در یزدرسا بخوانید:

«پدربزرگوارم مبلغ پنج هزار تومان به دفتر حضرت آیت الله صدوقی بدهید (جهت خمس) و ... و سه هزار تومان به علی کریم که طلبکار من است بدهید و اورکت که در خانه است به سپاه بدهید. و چند سال پیش که تازه میرزا قاسم کافه اش راه افتاده بود من دو یا سه شیشه نوشابۀ آنها را خوردم و به نظرم دو شیشه بود و یکی هم هنگامیکه می خواستم درش را باز کنم شکست که پولش را به ایشان بدهید و راضی شان کنید و قیچی سلمانی دسته دار مال تیپ الغدیر است آنرا به آنها پس بدهید. دیگر عرضی ندارم. والسلام.»

برای شناخت بیشتر این شهید بزرگوار مروری بر زندگی‌نامه وی خواهیم داشت؛ يكم مرداد ۱۳۴۴، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش علي‌بمان، كشاورزي مي‌كرد و مادرش ربابه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته اتومكانيك درس خواند و ديپلم گرفت. پاسدار بود.

دهم بهمن ۱۳۶۵، با سمت پزشكيار در شلمچه بر اثر اصابت تركش به صورت، شكم، كتف و پا، شهيد شد. پيكر وي را در گلزار شهداي روستاي محمدآباد تابعه زادگاهش به خاك سپردند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.