ID : 12337074
رئیس جمهور:

دخالت برخی قدرت‌ها در امور داخلی کشورهای مستقل از جمله ونزوئلا غیرقابل قبول است


حسن روحانی در دیدار وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: بهای امروز نفت به زیان تولیدکنندگان و ثبات بازار جهانی است و امیدواریم تلاش هماهنگ صادرکنندگان نفت برای بازگرداندن تعادل به بازار نفت، ادامه یابد.

به گزارش یزدرسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آقای روحانی امروز در دیدار وزیر امور خارجه ونزوئلا، گفت: اراده ملت و دولت ایران، توسعه روابط دوستانه و همکاری با ونزوئلا در همه عرصه‌هاست.


رئیس جمهور با بیان اینکه تهران علاقه‌مند به توسعه بیش از پیش روابط با کاراکاس است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ایجاد تحرک در روابط خود با ونزوئلا به‌ویژه در عرصه اقتصادی، استقبال می کند.


وی با تأکید بر اینکه دوران دخالت قدرت‌های بزرگ در امور داخلی سایر کشورها به سر آمده است، تصریح کرد: دخالت برخی قدرت‌ها در امور داخلی کشورهای مستقل از جمله ونزوئلا از دیدگاه ایران غیرقابل قبول است.


روحانی همچنین با اشاره به کاهش بهای جهانی نفت، گفت: بهای امروز نفت به زیان تولیدکنندگان و ثبات بازار جهانی است و امیدواریم تلاش هماهنگ صادرکنندگان نفت برای بازگرداندن تعادل به بازار نفت، ادامه یابد تا با ایجاد ثبات و توازن قیمت در بازار، همگان از آن سود ببرند.


رئیس جمهور با اشاره به رایزنی‌های ونزوئلا برای ایجاد تعادل در بهای جهانی نفت اظهار داشت: امیدواریم این حرکت به ثبات و تعادل قیمت نفت در بازارهای جهانی بینجامد.


"دلسی رودریگرز"، وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با تأکید بر ضرورت استحکام بیش از پیش روابط کاراکاس با تهران گفت: ایران برای ونزوئلا یک دوست و شریک راهبردی است و ملت و دولت ونزوئلا پیوسته در کنار ایران خواهد بود.

 

انتهای پیام/ص

 

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.