ID : 14453638
نماینده 5شهر استان یزد در مجلس:

در «توافق هسته‌ای» اخیر، نگرانی‌هایی اساسی وجود دارد/ با «جوسازی» نمی‌توان تصمیم درستی گرفت


حجت الاسلام دخیل‌عباس زارع زاده با اشاره به توافق هسته‌ای اخیر گفت: نگرانی‌های اساسی در خصوص توافق وجود دارد و مسائلی چون اقتدار و امنیت ملی و الگو بودن ایران برای کشورهای مستقل از جمله مواردی است که ممکن است مورد خدشه قرار گیرد.

به گزارش یزد رسا، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در مصاحبه با عصرسیاست، با اشاره به جمع‌بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: خطر یزرگی کشور را تهدید می‌کند که اگر توافق هسته‎ای اخیر به صورت عجله‌ای مورد بررسی قرار بگیرد ممکن است خطر بزرگی را برای امنیت ملی به وجود آورد.

حجت الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده افزود: آمریکا به دنبال اقدامات سوء علیه کشور است که در توافق هسته‌ای اخیر نیز فضا برای شیطنت‌های آمریکا باز گذاشته شده است که این موضوع بسیار مهمی است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت دقت و بردباری در بررسی توافق اخیر گفت:  تصمیمات مهم این چنینی نباید تحت فضاسازی و جوسازی گرفته شوند زیرا این توافق می‌تواند آینده کشور را تحت تأثیر خود قرار دهد.

زارع زاده در خصوص تأثیر این توافق بر امنیت ملی کشور تاکید کرد:نگرانی‌های اساسی در خصوص توافق وجود دارد و مسائلی چون اقتدار و امنیت ملی و الگو بودن ایران برای کشورهای مستقل از جمله مواردی است که ممکن است مورد خدشه قرار گیرد. یکی از دیگر مباحثی که باید مورد توجه قرار گیرد مباحث نظامی و اقتدار نظامی کشور است که باید تأثیرات توافق در این حوزه نیز به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا از سوء استفاده طرف مقابل جلوگیری شود.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در ادامه با اشاره به نکات قوت و ضعف جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای اضهار داشت: از نکات قوتی که می‌توان نام برد  این است که تحریم‌های بی خاصیت شده و ایران می‌تواند در بازارهای جهانی جایگاه گذشته خود را کسب کند ولی در مقابل با تهدیدی اساسی به نام واردات بی حد حصر مواجه‌ایم. باید سعی شود به جای واردات بی حد و حسابتکنولوژیهای پیشرفته وارد کشور شود تا ایران از دام کشورهای اروپایی برای تبدیل به بازار مصرف کالاهای خارجی نجات یابد.

وی در ادامه با تاکید بر نقاط ضعف در توافق هسته‌ای وجود ابهام در خصوص مسائل نظامی و موشک‌های بالستیک ایران را از ایرادات اساسی این توافق دانست و تصریح کرد: نباید غربی‌ها به بهانه‌های واهی به مراکز نظامی ما دسترسی پیدا کنند.
 

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس در خصوص تصویب قطعنامه شورای امنیت قبل از اظهار نظر مجلس عنوان کرد: این زرنگی آمریکا بود که قطعنامه را برد و در شورای امنیت تصویب کرد، اما طبق قانون اساسی کشور این حق قانونی مجلس است که به بررسی توافق بپردازد و با بررسی کامل و دقیق تصمیم بگیرد و به طور کلی تصویب مجلس الزامی است.

 

انتهای پیام/آ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.