ID : 880670
حداد عادل در مازندران:

دوران بگم بگم گذشت/ ما سه نفر متضاد هم نیستیم واین موضوع باعث ائتلاف ماشد


کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن تشریح برنامه های خود در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص اصطلاح بگم بگم چیست گفت: زمانش گذشت.

به گزارش یزدرسا، غلامعلی حداد عادل از کاندیداهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر دیروز با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه مازندران در میز انتخابات ریاست جمهوری بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران شرکت کرد.

حداد عادل ضمن تشریح برنامه های خود به پایبندی از ائتلاف سه گانه تاکید کرد .

حداد عادل گفت :مشکل امروز کشور استفاده از روشهای غلط است و این روشهاست که باید اصلاح شود ما باید بازی در اقتصاد را تعطیل و به واقعیات علم اقتصاد اعتماد کنیم وی در ادامه مقاومت اقتصادی و تغییر سبک زندگی را دو روی سکه دانست و افزود تیم اقتصاد رئیس جمهور باید در سطوح مختلف اقتصاد متنوع و بدون وابستگی به جریانات سیاسی و پاک باشد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس و کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در ادامه سیاست خصمانه را در سطح بین الملل مردود دانست و گفت :در سیاست خارجی باید هوشمندانه رفتار کنیم و این به معنای کوتاه آمدن از اصول نیست و چنانچه بنده رئیس جمهور شوم ذره ای از اصول انقلابی ام عقب نشینی نخواهم کرد.

وی در پاسخ به اینکه نظر شما در خصوص تایید صلاحیت آقای مشایی چیست گفت: احتمال میدهم شورای نگهبان مخالفت کند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص اصطلاح بگم بگم چیست گفت: زمانش گذشت.

حداد عادل در پایان در پاسخ به سئوال در این رابطه که چرا با آقای قالیباف که در جریان فتنه سکوت کردند و آقای ولایتی که در انتخابات‌های قبلی سابقه کنار کشیدن به نفع آقای هاشمی را دارند ائتلاف کردید، گفت: ما سه نفر متضاد هم نیستیم و این موضوع نیز باعث ائتلاف ما شد، این را نیز قبول ندارم که آقای قالیباف از ساکتان فتنه هستند زیرا ایشان و آقای ولایتی بارها مواضع خود را در مقابل فتنه بیان کردند و شاید صراحت بنده را نداشته‌اند اما ساکت هم نبوده‌اند.

 وی ادامه داد: ما به عنوان کسی که خود را اصولگرا نامیده‌ایم خواهان پیروزی اصولگرایان در انتخابات هستیم کما اینکه آنها که خود را اصلاح‌طلب نامیده‌اند نیز خواهان پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات هستند و از چند ماه پیش ما معتقد بودیم کسانی که رأی دارند و کسانی که در واقع به بنده پیشنهاد شرکت دادند رأیم را در انتخابات مجلس برآورد کردم یا اینکه آقای ولایتی به دلیل اینکه در وزارت خارجه بودند و یا آقای قالیباف که در شهرداری هستند و در واقع خیابانی است که به پاستور منتهی می‌شود و همانطور که آقای احمدی‌نژاد قبلاً شهردار بودند چه ائتلاف باشد و چه نباشد، تعدد کاندیداهای اصولگرا ممکن است به شکست آنها منجر شود؛ درباره رئیس‌جمهور آینده نیز باید گفت که مجموعه‌ای از مقبولیت و صلاحیت را دارا باشد و اگر ما به رای مردم اهمیت می‌دهیم، بر اساس این واقعیت است که این موضوع به رای مردم ارتباط دارد.

 وی افزود: ما سه نفر دور یکدیگر جمع شدیم و گفتیم اگر هر سه شرکت کنیم ممکن است هیچکس رأی نیاورد و نه تنها هیچ یک پیروز نشویم بلکه اصولگرایی پیروز نشود؛ اگر ما با احزاب و گروه‌های اصولگرا وحدت کنیم رسیدن به وحدت و توافق بعید است و این تجربه‌ای بود که بنده و آقای ولایتی در انتخابات مجلس نهم داشتیم.

 حداد عادل با بیان اینکه چون ما آن راه را بسیار سخت می‌دانستیم بر این باور بودیم که  سه نفری راحت‌تر می‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم و این قرار را بگذاریم که دو نفر از ما کنار برود، افزود: این ائتلاف با این نیت تشکیل شده و تا همین ساعت نیز با این نیت پابرجاست و انشالله تا انتخابات نیز یک نفر از این سه نفر معرفی می‌شود؛ اینکه سازوکار چه باشد باید گفت یک طرف قضیه کسی است که به صحنه می‌آید و یک طرف دیگر هم رأی مردم است. اگر ما خود به یکدیگر نمره دادیم کسی که نمره‌اش کمتر است اما رأیش بیشتر بود او رئیس‌جمهور است، یعنی در انتخابات یک توازن بهینه بین صلاحیت و مقبولیت را باید در نظر گرفت و اینگونه نیست که هر یک از این دو به تنهایی کافی باشد.

 حداد عادل در ادامه افزود: هنوز ما یک نظرسنجی که خودمان سفارش داده باشیم انجام نداده‌ایم و در هفته‌های آینده که شور انتخاباتی بیشتر می‌شود، در زمان مناسب و بر اساس عوامل متعدد که یکی از آنها نظرسنجی است،خروجی ائتلاف مشخص می شود ولی در نهایت خودمان تصمیم میگیرم.

منبع:بلاغ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.