ID : 18459882
نماینده یزد در شورای عالی استان ها خبر داد

رایزنی در خصوص مشکلات آب ابرکوه با وزیر نیرو/عطش ابرکوه! در انتظار اعتبارات دولت است


نماینده یزد در شورای عالی استان ها در دیدار با وزیر نیرو از اعتبارات لازم جهت رفع مشکلات آب منطقه ابرکوه خبر داد.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، رضا ربانی نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها، در دیدار با حمید چیت چیان وزیر نیرو، در محل مجلس شورای اسلامی سابق به بیان مسائل و مشکلات آب استان و شهرستان ابرکوه پرداخت.

ربانی اظهار کرد: در دیدار با وزیر نیرو مشکلات مهم شهرستان مطرح شد؛ از مهمترین مسائل مطرح شده: خشکسالی های چند سال گذشته، با توجه به میزان بارش آن که سالانه کمتر از 50 میلیمتر بوده، افت سالانه آب در منطقه که حدود یک متر، خشک شدن قنوات، تعداد چاه ها و کم شدن آب دهی اکثر چاه های منطقه را در پی داشت.

ربانی افزود: همچنین برداشت آب در مناطق بالا دست شهرستان که ممنوعه اعلام نشده، باعث افت بیشتر آب ها در شهرستان شده و این امر با وزیر نیرو مطرح شد.

نماینده استان در شورای عالی استان ها افزود: ادامه کار شبکه فاضلاب شهر ابرکوه که تاکنون 15 کیلومتر آن انجام شده نیز از جمله مواردی است که برای رفع مشکل آنها، نیازمند اعتبارهای لازم می باشد.

وی افزود: انتقال آب از مناطق بالا دست شهرستان و لزوم احداث سد ماربر که می تواند با توجه به سهمیه تعیین شده آب شرب و کشاورزی را به این شهرستان برساند و اینکه این نیاز در سفر مقام معظم رهبری در سال 86 به ابرکوه مورد تاکید قرار گرفت و همچنین انتقال آب از خلیج فارس به این خطه تشنه و کم آب که فریاد العطش آن به گوش می رسد، ضروری است.

عضو شورای عالی استان ها در ادامه نشست خود با چیت چیان، وزیر نیرو به مسائل گوناگون در زمینه آب و برق پرداخت و افزود: اتمام پروژه های نیمه تمام، احداث نیروگاه خورشیدی و بادی خصوصا در مناطق مستعد از جمله استان یزد، تامین آب کشاورزی و توجه جدی به احداث فاضلاب شهرها، اصلاح و ترمیم شبکه لوله های فرسوده آب، جلوگیری از حفر چاه های جدید و برداشت های بی رویه، رایگان نمودن برق بوستان ها و میادین شهرها، رایگان نمودن کامل آب و برق مساجد، جداسازی آب شرب و فضای سبز، فرهنگسازی مصرف و اصلاح الگوی آن ها و جمع آوری آب روان ها و مدیریت مصرف بهینه از جمله مسائلی هست که باید به آنها نگاه ویژه ای داشت.

در پایان این نشست وزیر نیرو از رایگان بودن برق و آب مساجدی که الگوی مصرف را رعایت کنند خبر داد.

انتهای پیام/ ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.