ID : 877369
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت میبد خبر داد

رشد 52 درصدی آمار تخلفات واحدهای صنفی و صنعتی میبد


رییس اداره صنعت، معدن و تجارت میبد گفت: در بیش از 1300 بازرسی نوروزی از واحدهای صنفی و صنعتی میبد، 125 مورد منجر به تشکیل پرونده بدلیل تخلف شد که این آمار نسبت به سال قبل 52 درصد رشد داشته است.

به گزارش یزد رسا، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت میبد گفت: سال 92 سالی سخت اما شیرین برای این اداره، مجموعه بازرگانی و مردم بود به طوری که در این سال شاهد بالا رفتن نرخ اکثر مایحتاج روزمره مردم و تزلزل بازار بودیم ولی به حمدالله مردم در مقابل کمبودها و تحریم ها مقاومت مثال زدنی نشان دادند.

حجت الله خلیلی درباره عملکرد این اداره در طرح نظارتی نوروز، خاطرنشان ساخت: ابتدا اخبار مربوط به اجراي طرح نظارتي نوروز 92 در رسانه‌ها و سایت های خبری شهرستان منعکس کردیم تا اطلاع رسانی عمومی صورت پذیرد و سپس جلسه ای با معاونت محترم بازرسی و نظارت استان و واحد بازرسی و نظارت مجمع امور صنفی شهرستان در محل اداره در مورد هرچه بهتر برگزار شدن طرح برگزار کردیم که این جلسه هماندیشی، خروجی بسیار خوبی داشت.          

وی افزود: پس از آن، برنامه های اداره در رابطه با اجرای طرح نظارتی وچگونگی نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی و صنفی  را به اطلاع مراجع ذیربط مانند فرمانداری، نیروی انتظامی، تعزیرات، اماکن و ... رساندیم.

وی گفت: برای واحدهای صنفی که مایحتاج مهم مردم را تامین می کنند مانند نانوایان و برخی صنوف دیگر، برنامه کشیک نوروزی تنظیم کردیم و گزارش آن به مرکز استان ارسال گردید و علاوه بر اطلاع رسانی از طریق سایت ها و روزنامه های محلی، اقدام به تهیه 2 بنر تبلیغاتی 124  و نصب آن در محل های پر رفت و آمد نمودیم تا مردم بتوانند از طریق شماره تلفن 124 شکایات احتمالی خود را بازگو و پیگیری نمایند.

حجت الله خلیلی درباره برنامه های دیگر اداره صنعت، معدن و تجارت میبد در ایام نوروز گفت: جلساتی مشابه با ناظران افتخاری شهرستان و مجامع امور صنفی داشتیم و هماهنگی لازم جهت برگزاری طرح با آنان صورت گرفت و از آن سو توزیع 400 جلد بروشور تبلیغاتی و جلد کارت تقویم با شعار " طرح مشترک پایش بازار" در سطح شهرستان در دستور کار اداره قرار گرفت و انجام شد

وی افزود: مهمترین اقدام، برگزاری گشت های مشترک با اداره تعزیرات حکومتی در سطح شهرستان و همچنین نظارت و بازرسی مستمر در طول ایام طرح، توسط اکیپ بازرسی شامل 4 بازرس در صبح و بعد از ظهر در سطح شهرستان در طول ایام طرح بود که به صورت مستمر و مفید صورت پذیرفت.

وی خاطرنشان ساخت: جلساتی جهت هماهنگي طرح نظارتي در رابطه با موضوعات شيريني، آجيل و خشکبار، میوه و تره بار، قاليشويي، گوشت و فراورده های پروتئینی، شیر و لبنیات، تعویض روغن موتور،تعمیر اتومبیل،پارچه و پوشاک،کیف و کفش، به جهت حساسیت تأمین ، توزیع و رعایت قیمت برگزار گردید تا به پدیده گرانفروشی و گران کردن این اقلام به صورت ساعتی و لحظه ای جلوگیری گردد. همچنین اقدامات لازم جهت تامین و توزیع میوه، گوشت منجمد، برنج، شکر و مرغ تنظیم بازار صورت گرفت و همانطور که مشاهده کردید در سطح شهرستان پخش گردید لازم به ذکر است حدود 220 تن برنج در30 روز در میبد پخش شد و با اینکه تدابیر لازم جهت سهولت پخش اتخاذ شده بود باز هم شاهد صفوف طولانی از طرف مردم در محل پخش بودیم در صددیم با همکاری فرمانداری این معضل را نیز حل کنیم.

خلیلی در مورد طرح پایش بازار افزود: این طرح به مدت 40 روزاز15 اسفند تا 25 فروردین توسط اکیپی شامل بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اماکن، مجامع امور صنفی، نیروی انتظامی، نماینده تعزیرات حکومتی  و شبکه بهداشت در سطح شهرستان انجام شد و در این بازدیدها بیش از 1300 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و صنعتی داشتیم که منجربه تشکیل 125 مورد  پرونده جهت واحدهای متخلف شد و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال گردید این آمار نسبت به سال قبل 52 درصد رشد داشته و ریز تخلفات شامل:  گرانفروشی 60 مورد، عدم درج قیمت 100 مورد، کم فروشی 8 مورد، تقلب یک مورد، عدم صدور فاکتور 15 مورد، تداخل صنفی 5 مورد، ضرر و زیان به اشخاص ثالث 1 مورد، قاچاق 5 مورد و سایر تخلفات هم یک مورد بوده است.

منبع:میبدما




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.