ID : 21390901
امام جمعه بهاباد:

روز قدس؛ روز بسیج عمومی امت اسلامی است/ضرورت صرف جوئی آب در فصل تابستان


حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس گفت : روز قدس، روز حیات اسلام، روز بسیج عمومی اسلامی، روز مقابله با استکبار، روز همبستگی بین‌المللی و روز فریاد همگانی ملت‌ها است.

به گزارش یزدرسا، حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد  با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس گفت : روز قدس، روز حیات اسلام، روز بسیج عمومی اسلامی، روز مقابله با استکبار، روز همبستگی بین‌المللی و روز فریاد همگانی ملت‌ها است.

 حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان  به دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در این دیدار، ایشان گلایه سنگین و دردآوری نسبت به پرداخت حقوق‌های نجومی به مسئولان داشته و فرمودند که این کار همانا هجوم به ارزش‌های نظام و انقلاب بوده و باید با این مسئله به شدت برخورد شود.

وی با تاکید براینکه باید مسئولان فرهنگی به هوش باشند، عنوان کرد: رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند که درباره قضایای سال 88 نباید سخن، سکوت، اقدام و نوع نگرش سبب تقویت فتنه شود، درباره حقوق‌های نجومی نگاه طعمه‌ای به مسئولیت سبب حقیر‌شدن انسان است و این اقدام هجوم به ارزش‌ها است که دولت باید در این زمینه ورود کند.

امام جمعه بهابادافزود: روز جهانی قدس که آخرین جمعه ماه رمضان است با حضور خود در راهپیمائی این روز فریاد برسر ظالمین و ستمگران خواهیم کشید و ملت ما چه درروز قدس و هر زمانی که مسئله خاصی پیش بیاید شعار همیشگی مرگ بر آمریکا را هرگز فراموش نخواهندد کرد.

خطیب جمعه بهاباد به شبهای قدر و احیای ماه رمضان اشاره کرد و افزود : در آستانه شبهای قدر در ماه رمضان قرارداریم شبهائی که نزول آیات الهی را در بردارد این شبها تمام لحظاتش می تواند یک نورانیت خاصی داشته باشد زیرا ماه رمضان شبهای قدرش از لطافت خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام دهقانی به حضور مردم ولائی بهاباد در مراسمهای احیای شبهای قدر در شهرستان تاکید کرد و گفت : یکی از چیزهائی که در مراسمهای شبهای قدر باید مورد توجه قرار گیرد مسئله دعاست و سراغ خداوند متعال رفتن و از او کمک و طلب مغفرت خوستن است.

وی تصریح کرد : شبهای قدری که مزین به نام حضرت علی علیه السلام است شخصیتی که سخن و عملش و دعا و نیایشش همراه با تحرک و وظیفه شناسی بوده است و عبادت و کمک به دیگران را هیچگاه فراموش نمی کرد.

دهقانی با تسلیت شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) اظهار داشت: قرآن کریم یک کتاب مطلق است و به فرموده خداوند متعال در سوره بقره و دیگر سوره‌ها قرآن کریم در شبهای ماه مبارک رمضان بر پیامبر خاتم (ص) نازل شده است.

وی افزود: حدیث‌های فراوانی در رابطه با شبهای 21، 23 و 25 ماه رمضان وجود دارد و در رابطه با شخصیت یکی از بزرگ‌ترین انسان‌ها که حضرت علی (ع) که در همه جنگهای اسلام دوشا دوش حضرت محمد (ص) جنگیدند و با انسان‌هایی بی‌مغزی چون خوارج جنگیدند که یکی از این خوارج زمان عبادت حضرت امیر را به شهادت رساند.

امام جمعه بهاباد سالروز ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام را به دست ابن ملجم تسلیت گفت و در باره ذوالفقار علی فرمود : حضرت علی در دستش شمشیر ذوالفقار دارد شمشیری که برای مبارزه با شیطان و شیطان صفتان در دست گرفته است و این ذوالفقار علی دارای محبت عشق و کمک به یتیمان و فقراست و کمکهائی که شبانه در اختیار نیازمندان قرار میداد.

وی با بیان اینکه حضرت علی همیشه فریاد مبارزه علیه ظالم و ستمگران را سر میداد و به یاری مظلومین می شتافت گفت : در این شبها توجه و دعا در درگاه خداوند فراموش نشود و بر احیای شبهای قدر تاکید کرد

امام جمعه بهاباد به دیدار شعرا ونویسندگان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود : دردیدار شعرا با رهبر معظم انقلاب معظم له نکات مهمی را بیان نمودند و افزودند : شعرهائی که شعرا می سرایند باید بازگوکننده مسائل روز باشد و فرمودن در اشعار و سروده هایمان باید شخصیت هاائی که در دنیا ورد ظلم واقع شده اند فراموش نشود  

امام جمعه بهاباد به هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت:  بلای خانمان سوز مواد مخدر از سیاست‌های استعمار و دشمنان دین اسلام است و مواد را در منطقه پخش می‌کنند تا به جوانان مسلمان ضربه بزنند، دشمنان می‌خواهد با این کار‌ها خانواده‌ها و نسل جوان را بمباران کند که ما باید به این موضوع بصیرت داشته باشیم.

 وی با اشاره به هفته قوه قضاییه که از اول تا هفتم تیر ماه میباشد،  نقش و جایگاه این نهاد را در جامعه اسلامی بسیار حساس و ارزشمند دانست و گفت: خداوند در خطاب به پیامبران خود جایگاه قضا را ارزشمند دانسته و از آن به عنوان جایگاه انبیا و خداوند بر روی زمین یاد کرده است.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی در مقابل دشمن هیچگاه سازش نداشت گفت : باید احکام الهی و حکم قصاص در جامعه درست اجرا شود و با روشنفکری قرارگیرد همانطوریکه شهید بهشتی در باره آمریکا فرمود آمریکا از ملت ایران عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر و اگر ملت ما با گذشت 35 سال از شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران با وفیش علیه استکبار و ظالمین دارد مبارزه میکند و شعارش همراهی شعور است به خاطر همین مبارزات شهید مظلوم بهشتی بود

وی خطاب به دشمنان امریکائی که شعار مرگ بر آمریکا هیچ گاه از ذهن ملت ایران محو نخواهد شد گفت : ملت شریف ایران چه در روز جهانی قدس و چه در راهپیمائی های دیگر و هر زمان مسئله خاصی پیش بیاید شعار همیشگی مرگ بر آمریکارا فراموش نخواهد کرد.

خطیب جمعه بهاباد در ادامه به هفته صرفه جوئی در مصرف آب که از اول الی هفتم تیر ماه است اشاره کرد و گفت : این مسئله صرفه جوئی در مصرف آب باید در کشور و منطقه مورد توجه قرار گیرد.

وی بر مسئله اسراف و صرفه جوئی در اسلام تاکید کرد و افزود : بحث اسراف را هیچ دین و آئینی آن را نمی پذیرد وی بر رعایات اسراف در صرف جوئی آب در فصل تابستان و تمام فصول تاکید کرد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.