ID : 32192383
پژوهشگر موفق یزدی:

زمان تحریم‌ها توانستیم به فناوری نوین دست یابیم و خود اکتفاء شویم


مدیر یکی از شرکت‌های فعال در زمینه پژوهش و فناوری گفت: در زمان تحریم‌ها با توجه به قطع رابطه با شرکت‌های خارجی شرکت ما با اتکا به دانش و توان فنی نیروهای خود توانست به فناوری نوین و کاملا بومی دست یابد.

به گزارش یزدرسا؛ تولید و توسعه علم و دستیابی به فناوری برای ارتقاء جایگاه علمی کشور در جهان و کسب ثروت به‌منظور بهبود وضع زندگی مردم و رفاه عمومی، مرهون مطالعه و پژوهش نخبگان، دانشمندان، محققان و فن‌آوران دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و دیگر مراکز تحقیقاتی است.

هفته پژوهش و فناوری، هفته‌ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور فراهم می‌آورد. خبرنگار یزدرسا به همین مناسبت مصاحبه‌ای را با مدیر یکی از شرکت‌هایی که با تلاش مهندسان و پژوهشگرانش توانست گامی نوین درزمینهٔ فناوری بردارد داشته است که در ادامه می‌خوانید:

علیرضا میر جلیلی مدیر شرکت یادشده در گفتگو با خبرنگار ما در مورد تاریخچه شرکت گفت: این شرکت در سال 1383 باهدف بومی‌سازی و خدمات به صنایع مادر کشور و انتقال تکنولوژی ups  تأسیس شد و در حال حاضر درزمینهٔ تولید ups و باتری شارژر صنعتی و تنظیم‌کننده فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت این واحد تولیدی با هم‌افزایی بخش تحقیق و توسعه موجب درخشندگی بیشتر شد، ادامه داد: در زمان تحریم‌ها با توجه به قطع رابطه با شرکت‌های خارجی شرکت با اتکا به دانش و توان فنی به‌دست‌آمده شروع به طراحی و ساخت ups  کاملاً بومی کرد.

میر جلیلی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت روزافزون الکترونیک قدرت و نیاز به وجود متخصصان زبده در این عرصه، در سال ۱۳۸۸ با سرمایه‌گذاری مناسب، کارخانه ما به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده‌ی UPS در یزد تأسیس شد.

وی با اشاره به اینکه عمده محصول تولیدی این شرکت در صنایع بزرگ نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و کاشی استفاده می‌شود، تصریح کرد: شرکت ما با تلاش مهندسان و پژوهشگران در عرصه صنعت در امور پژوهشی و با استفاده از جدیدترین فنّاوری و تئوری‌های دانشگاهی موفق به ساخت ups  شد.

میر جلیلی در مورد اقدامات انجام‌شده برای تجاری‌سازی و مطرح‌شدن در بازارهای جهانی اذعان کرد: با در نظر گرفتن استانداردهای داخلی و بین‌المللی در طراحی و ساخت نیازهای صنایع بزرگ تجاری‌سازی انجام‌شده است و برای مطرح‌شدن در بازارهای جهانی موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی استاندارد از آزمایشگاه geslایتالیا شدیم.

انتهای پیام/ش




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.