ID : 7704506
کارشناس مسائل خانواده در یزد:

زنان خاطرات گذشته همسر را نبش قبر نکنند/ اختلالات جنسی دلیل 60 درصد طلاق ها


حجت الاسلام حسین دهنوی در همایش خانواده در یزد با برشمردن خصوصیات روانشناسانه زنان و مردان، زنان را به زیاد گریه کردن و حرف زدن توصیه کرد و از نبش قبر خاطرات منفی گذشته همسربرحذر داشت.

به گزارش یزد رسا به نقل از یزد بانو، کارشناس برجسته  مسائل خانواده در همایش خانواده که به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد ویژه مبلغات برگزار شده بود؛ یکی ازآفت های بزرگ خانواده را عدم شناخت مردان  و زنان توسط  یکدیگر دانست  و گفت : اهمیت شناخت  زوایای  روحی  زن  و مرد  توسط  یکدیگر به این  دلیل است  که خداوند  دو خلقت  با رسالت، جایگاه و ویژگی متفاوت دارد .


حجت الاسلام دهنوی تفاهم درزندگی را همان درک متقابل معنا کرد وگفت: عدم تفاهم یعنی رفتارهایی که طرف مقابل درست برداشت نمی کند مثل شد ت عاطفه در زن به هدف تربیت فرزند و کمرنگی عاطفی درمرد  برای عدم شکنندگی درمحیط  کار که حالتهای متفاوتی را برای هرکدام ایجاد می کند و گاهی موجب برداشتهای نادرست از یکدیگر و به اصطلاح عدم تفاهم می شود.

*زنان زیاد گریه کنند
وی تفاوتهای روحی زن با مرد را اینگونه برشمرد : زن باید زیاد گریه کند تا تخلیه روانی شود البته زنان مراقب باشند از این گوهربی رویه  استفاده نکنند زیرا به دلیل کمرنگی عاطفی مرد مشکل ایجاد می شود ولی مردان زیاد گریه نمی کنند زیرا موجب شکنندگی درمحیط سخت کاربیرون است.

 

*عاطفه در اولویت اول زنان است
این کارشناس  مسائل خانواده،  به عشق ورزی به عنوان ویژگی دیگرزن اشاره کرد  و گفت: درزنان اولویت با عاطفه است  وغریزه درمرحله بعد قرارمی گیرد ولی درمردان غریزه حرف اول را می زند وعاطفه دراولویت بعدی است .

*قربان صدقه زیادی برای مرد ممنوع
دهنوی درادامه به زنان توصیه نمود: مردها معمولا با کارشان و رسیدگی به امورخانواده محبت خود  را به همسر نشان می دهند پس اگرمردی به همسرش نمی گوید دوستت دارم زنان آن را بی محبتی تلقی نکنند وازطرفی به این مسأله دقت کنند که مرد عشق باز است  و به جای قربان صدقه رفتن زیادی به ظاهرخود و نیازهای غریزی مرد توجه کنند.

*دلیل 60 درصد طلاق ها جنسی است
وی 60% طلاق ها را به خاطراختلالات جنسی دانست وطبق یک مقاله علمی 80% بیان نمود و گفت: حتما زن و شوهرها اگرمشکلی دراین زمینه احساس می کنند به متخصصین مراجعه نموده تا منجربه ازهم پاشیدگی بنیان خانواده نشود.
این کارشناس  مسائل خانواده،  حرف  زد ن زیاد را ویژگی مهم زنان دانست  و گفت: چون مردان متولی مستقیم تربیت فرزند نیستند این ویژگی را ندارند البته هردو باید مدیریت کنند و زنان با پرحرفی برای شوهردلزدگی ایجاد نکنند ومردان هم با سکوت زیاد پیام های منفی برای زن القا نکنند.

*زنان برای تخلیه روانی حرف بزنند
حجت الاسلام دهنوی با بیان این مطلب که زنان هنگام ناراحتی باید برای تخلیه روانی حرف بزنند ولی مردان را باید در این حالت به حال خود گذاشت تصریح کرد : نباید مرد را ملزم به حرف زدن دراین حالت نمود زیرا با حرف زدن کلافه شده و ناراحتی اش دوبله می شود بگذارید به غار تنهایی اش برود و بعد مدتی می بینید دیگرازناراحتی اش اثری نیست .


وی مردان را کلی نگر و زنان را جزئی نگرخواند و ابرازداشت : زنان به خاطر امرخطیرتربیت باید اینگونه باشند به طوری که ملاحظه می کنید گاهی چند کارراهمزمان انجام می دهند ولی مردان گاهی قادربه انجام  دو کارهمزمان نیستند .
وی افزود : البته زنان مراقب باشند جزئیات بدرفتاری مرد را نبینند ونیز وارد جزئیات کارمردان، خصوصا مسائل مالی او نشوند و فقط اطلاعات کلی بگیرند درغیر این صورت دیگر مرد اطلاعات کلی هم به زن نخواهد داد .

*زنان حافظه بلند مدت زنان بیشتر از مردان است
این کارشناس خانواده حافظه بلند مدت قوی را ویژگی زنان دانست وتصریح کرد : زنان از این خصوصیت برای نبش قبرگذشته منفی مرد سوء استفاده نکنند وبه توصیه اولیای الهی برای مدیریت خود که گفتن اذکارتوحیدی چون استعاذه واستغفارولا اله اله الله است عمل کنند.
دهنوی ضمن تذکر به زنان درمورد عدم قیاس نفس خود با مردان  اظهار داشت: مراقب برداشتهای نادرست مرد باشیم زنان محبت پذیرومردان اقتدارگرایند وگرچه مردان ازگفتن لفظ دوستت دارم توسط همسر بد شان نمی آید ولی تأیید و تحویل گرفتن مرد با جملاتی مثل من به تو افتخار می کنم شعف مرد را برمی انگیزد واحساس قدردانی را دراو برمی انگیزد.
وی ارضاء حس زیبا شناختی زنان را بیشتر از ناحیه گوش دانست واذعان داشت: زنان مراقبت نمایند که مرد از راه چشم ارضاء می شود و ظاهرآراسته زن برای او خیلی مهم است و دختران جوان هم بدانند که در آرایش برای همسرکه مورد تأکید روایات است دچاراشتباه نشوند که آنچه مورد نظر است آراستگی است نه آرایش غلیظ ولباس خاص به طورمستمرکه دوباردرهفته  و برای زمانهای خاص کافی است درغیراین صورت باعث اشباع چشم مرد می شود.
این مشاور خانواده به پنج نشانه عدم دوستی مرد اشاره کرد وگفت: هرگز به خانه نمی آید یا نصف شب می آید، خدمتی را از زن قبول نمی کند، زندگی را ارتقاء نمی بخشد و نیازجنسی زن را برآورده نمی کند که راهکارریشه یابی آن مشاوره برای درمان مشکل است نه جدا شدن واز هم پاشیدن زندگی.

*زنان مقابل مادر شوهر نایستند
دهنوی درمورد رفتارزن  با خانواده همسرگفت : زن هرگز مقابل مادر شوهر نایستد و روی خانواده مرد حساسیت نداشته باشد زیرا آنها ارحام اوهستند وموضع خشن زن سه پیام منفی برای مرد به ارمغان می آورد : زن انحصارطلب  و دچارحسادت شده است و قطع رابطه و لجاجت زن وضع رابدتر می کند.
وی با توصیه به زنان شاغل گفت: زنان به شرط داشتن مدیریت کاربیرون و داخل منزل، ضرورت و زیاد نبودن زمان کاروعدم اقتدارشکنی ازمرد شاغل شوند .
دهنوی درپایان به برخی سؤالات هم پاسخ گفت وبرخی از مهم ترین حقوق زن ومرد بر یکدیگر را درامور زناشویی تبیین نمود وخواهران مبلغه را به اطلاع رسانی صحیح این مسائل به زنان ودختران جوان توصیه نمود.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.