ID : 40776526
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد:

زنجیره مرغ گوشتی در شهرستان بهاباد راه اندازی خواهد شد/ هزینه بالای حمل و نقل علت اصلی تفاوت قیمت با مرکز استان


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد علت اختلاف قیمت برخی اقلام مثل مرغ در این شهرستان با مرکز استان را هزینه بالای حمل و تفاوت روزانه قیمت فروش ذکر کرد.

علی‌اکبر رحمتیان در گفتگو با خبرنگار یزد رسا، با اشاره به اینکه قیمت محصولات و اقلام مختلف در سطح شهرستان تفاوت شدیدی با مناطق دیگر استان ندارد اظهار کرد: مرغ گرید A که روز گذشته در سطح شهرستان توزیع شده با قیمت حدود ۸۵ هزار تومان به مردم عرضه شده و مرغ گرید B نیز با قیمت حدود 82 هزار تومان در سطح شهرستان در حال توزیع است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد قیمت گوشت گوسفند را در این شهرستان هر کیلو ۳۸۵ هزار تومان ذکر و تصریح کرد: قیمت مرغ و برخی اقلام دیگر به‌صورت روزانه مشخص می‌شود؛ زیرا مراکز پخش  در مرکز استان، هر روز قیمت‌های متفاوتی اعلام می‌کنند و یکی از علت‌های نوسان قیمت در شهرستان نیز همین موضوع است.

رحمتیان با تأکید بر اینکه عدم وجود کشتارگاه و همچنین مسافت طولانی شهرستان از مرکز استان جزء دلایلی است که باعث شده قیمت اقلامی به‌مانند مرغ در شهرستان تا حدودی بالاتر از دیگر مناطق استان باشد اظهار کرد: همیشه به علت هزینه بالای حمل به بهاباد، قیمت مرغ حدود ۲ الی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بالاتر از قیمت مرکز استان است.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان بهاباد توان تولید سالیانه ۳ هزار و ۸۰۰ الی ۴ هزار ۱۰۰ تن مرغ دارد ابراز کرد: تولید مرغ گوشتی شهرستان بسیار فراتر از نیاز خود شهرستان بهاباد است به همین دلیل به دنبال راه‌اندازی زنجیره تولید مرغ گوشتی در سطح شهرستان هستیم.

رحمتیان  عنوان کرد: مجوز لازم برای راه‌اندازی واحد تولید ۵۰ هزارتایی مرغ مادر کسب شده و مجوزات لازم نیز برای ایجاد کشتارگاه در حال انجام است که با تکمیل این زنجیره، کمک بسیار بزرگی به شهرستان و حتی استان خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از اقداماتی که در زمینه تنظیم بازار شهرستان بهاباد در حال انجام است در سطح استان نمونه و قابل الگوبرداری برای دیگر شهرستان‌های است و صحبت مطرح شده در ستاد تنظیم بازار استان مبنی بر اختلاف شدید قیمتی در شهرستان بهاباد به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد.

انتهای پیام/ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.