ID : 38910056
ادامه راه پر افتخار پیشرفت ایران بدون توقف؛

ساخت دستگاهی در حوزه برق توسط مخترع جوان یزدی


میرجلیلی مدرس دانشگاه و مخترع یزدی موفق به ساخت دستگاهی جهت کاهش تلفات در استفاده از وسایل برقی شد.

محمد هادی میرجلیلی جوان مخترع یزدی در گفتگو با یزدرسا با اعلام این خبر اظهار داشت: سنسور تشخیص نشت ولتاژ در آب دستگاهی است که می تواند در تمامی تجهیزات برقی که با آب در تماس هستند و  بیم آن می رود که آب به درون تجهیزات نشت کند، کاربرد دارد.

وی افزود: درصورتی که آب برق دار شود، آنتن ورودی (میلۀ حس گر درون آب) که به صورت دائم در آب می باشد. سريعاً فرمان قطع برق كليه تجهيزات درون آب را صادر مي کند. همچنین به دليل افزايش ضريب ايمني دستگاه بر روي حالت قطع باقي مي ماند و با آلارم صوتي و فلاشر وضعيت خطا را اعلام مي کند. نهایتاً اين دستگاه زماني فرمان وصل را صادر مي كند كه مشکل برطرف شده باشد.

میرجلیلی اظهار کرد: جلوگيري از برق گرفتگي افراد در برابر نشت ولتاژ به درون آب، جلوگيري از سوختن تجهيزات برقي كه آب به درون آن ها نشت كرده، افزايش ضريب ايمني استخرهاي آب، قابلیت استفاده در استخرهاي ماهي جهت جلوگيري از مرگ و مير ماهي ها در برابر نشت ولتاژ به آب استخر و قابل استفاده در تصفيه خانه ها و مخازن و كارخانه ها از جمله مزایا و کاربردهای این سنسور است.

وی اظهار داشت: ساخت این دستگاه حاصل مدت ها تلاش و تحقیق بود که در این مسیر محمدهادی سیدنورالدین حسینی و مهین السادات میرجلیلی نیز نقش آفرینی داشته اند.

انتهای پیام/

 



summary-address :
Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 4.666666666666667 stars out of 5.