ID : 20264369
حصاری که دولتمردان یزدی به دور خود کشیدند

سامانه 111؛ راه حلی برای فرار مسئولان از پاسخگویی


به رغم وعده وعیدهای معاون اجرایی رئیس جمهور مبنی بر اینکه سامانه گویای 111 به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دولت به حساب می آید و مردم می توانند از طریق این سامانه مشکلات و مسائل خود را با دولتمردان در میان بگذارند اما.....

درآستانه سفررئیس جمهوربه استان دارالعباده یزدسامانه ارتباطات مردمی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران توسط معاون اجرائی ریاست‌جمهورافتتاح شد.

در مراسم افتتاح این سامانه «محمد شريعتمداري» بابیان اينكه دولت تدبير و اميد تلاش می‌کند با استفاده از روش‌های نوين و حفظ كرامت مردم، پاسخگوي تقاضاهاي آن‌ها باشد؛ افزود: از هم‌اکنون تا يك روز پس از سفر رئیس‌جمهوری به استان يزد مسئولان اين سامانه به‌صورت سه نوبت‌کاری تقاضاها و صحبت‌های مردم استان را ضبط و ثبت و پس‌ازآن به اطلاع ریاست‌جمهور خواهند رساند.

وی به مردم استان یزد اطمینان داد تمام تقاضاها ی آنان شنيده ‌شده و مورد پي گيري قرار ‌گیرد.

نکته قابل توجه این که مسئولان استان  که در ابتدا تنها سامانه 111، را برای ارتباط مردم با دولت معرفی کرده بودند وحفظ کرامت انسانی را دلیل این اقدام خود می دانستند به علت حجم بالای درخواست های مردم به این سامانه اکتفا نکره و از سیستم جمع آوری نامه های مردم (همان سیستم دولت قبل) نیز استفاده کردند

به هر تقدیربه رغم وعده وعیدهای معاون اجرایی رئیس جمهور مبنی بر اینکه سامانه گویای 111 به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دولت به حساب می آید و مردم می توانند از طریق این سامانه مشکلات و مسائل خود را با دولتمردان درمیان بگذارند اما پس ازگذشت تقریبا 50 روز ازسفرریاست جمهوری به یزد بسیاری از مردم از روند رسیدگی به مشکلات خود گله مند بوده واذعان می دارند از یک سو در بسیاری از مواقع درهنگام برقراری تماس با این سامانه، با این جمله اپراتور که «سامانه در حال حاضر قادر به پاسخگویی نیست» مواجه شده اند واز دیگر سو تاکنون از سوی ارگان های ذیربط نیز تماسی با آنان گرفته نشده است.

بنابراین خبرنگاریزدرسا ؛ بنا بردرخواست های مکرر مردم و تماس های فراوان با این سایت مبنی بر رساندن صدای آنان به گوش مسئولان استان برآن شد تا چگونگی ماجرا وروند بررسی درخواست های مردم را ازبان مسئولان امربه سمع ونظر مردم استان برساند

به همین جهت با مسئولان روابط عمومی استانداری تماس گرفته و خواستار پاسخ آنان در این زمینه شد که روابط عمومی مدعی شد بازرسی مسئولیت پیگیری مطالبات مردم در سفر رئیس جمهوری را به عهده داشته و بنابراین اشراف کاملتری بر موضوع دارد

جالب اینجاست که بازرسی نیز توپ را به زمین روابط عمومی انداخته و آنان را مسئول پاسخگویی به این موضوع دانسته است

به هر جهت تلاش های یزد رسا؛ برای برقراری ارتباط با مسئولین و اطلاع از چون وچند ماجرا و میزان بررسی مطالبات مردم در سفر رئیس جمهور به یزد، نتیجه ای نداده که امیدواریم مسئولان دولت تدبیر و امید در این زمینه پاسخگوی سوالات و دغدغه های مردم فهیم استان باشند




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.