ID : 14191600
گزارش/

سد آب بایکت شده هرات در انتظار نگاه ویژه مسئولین استان


شهرستان خاتم جهت پیشرفت به سرمایه گذاری هایی با پشتوانه و حمایت مسئولین نیاز دارد.

به گزارش یزد رسا به نقل از نین خاتم، در سفر اول هیات دولت نهم و دهم به استان یزد بیش از 60 مصوبه به شهرستان خاتم اختصاص یافت که یکی از این پروژه ها سد آب مخزنی هرات می باشد که در درجه اول با ذخیره نمودن سیلابهای فصلی سبب می شود تا از آبهای زیر زمینی کمتر برداشت شود و دغدغه تأمین آب شرب وبهداشت شهرستان تا سالیان سال مرتفع شود، از طرفی این موضوع سبب توسعه بخش صنعت و گرشگری شهرستان خاتم می شود.


تاریخ مطالعات این پروژه از سال 1369 آغاز و در سال 1382نیز مطالعات آن خاتمه یافت وعملیات اجرایی آن نیز از سال 1388 آغاز شد و هم اکنون پس از گذشت هفت سال این پروژه هنوز به اتمام نرسیده است و هم اکنون به صورت نیمه فعال می باشد که می توان گفت بعبارتی غیرفعال و راکد مانده است.


مسئولین استانی می گویند اعتبار لازم جهت ادامه این پروژه هنوز تخصیص نیافته است و در انتظار اعتبار است تا شاید جان دوباره گرفته و به سمت پایان این پروژه پیش رود.


برنامه زمانبندی جهت اجرای این پروژه 54 ماهه پیش بینی شده بود که بدلیل عدم تخصیص به موقع اعتبارات هم اکنون این سد با پیشرفت 75درصد به صورت نیمه فعال می باشد.


شهرستان خاتم در 240 کیلومتری از یزد واقع شده است و همانطور که از بعد مسافتی از استان جا مانده است از نظر نگاه ویژه مسئولین به ابعاد مختلف دیگر نیز جامانده است .


این شهرستان جهت پیشرفت به سرمایه گذاری هایی با پشتوانه و حمایت مسئولین نیاز دارد.






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.