سرویس همراه پست در يزد راهاندازي شد/ خدمات پستی با شماره گیری#193*
به گزارش یزد رسا، مدیر کل اداره کل پست استان یزد اعلام كرد: شرکت پست همگام با پیشرفت تکنولوژیهای ارتباطی متفاوت، سهولت دسترسی به خدمات پستی را با کمترین هزینه از طریق تلفنهای همراه و در قالب سرویس USSD فراهم كرده است.
"مسعود دهقان" در گفتوگو با ايسنا، در اين رابطه خاطرنشان كرد: مردم میتوانند جهت دسترسی به سرویس همراه پست با شماره گیری #193* از طریق خطوط همراه اول و انتخاب خدمات از منوهای سرویس تمامی خدمات پستی را در تلفن همراه خود مشاهده كنند.
وي با بيان اين كه اپراتورهای ایرانسل و رایتل نیز به زودی فعال خواهند شد، ادامه داد: يكي از خدمات ارائه شده در سرویس همراه پست، امكان رهگیری مرسولات پستی است به نحوي كه مشتری در هر لحظه و هر کجا بدون نیاز به دسترسی به اینترنت میتواند وضعیت مرسوله پستی خود را با استفاده از کد 20 رقمی مرسوله پستی پیگیری كند.
دهقان ديگر خدمات ارائه شده در اين سرويس را امكان رهگیری مرسولات ناجا خواند و در اين مورد گفت: مشتريان از طریق این سرویس خدماتي میتوانند از وضعیت مدارک ارایه شده از سوی ناجا(نیروی انتظامی) مانند شناسنامه، کارت خودرو، گواهینامه و مرسولات نظام وظیفه و غيره نيز مطلع شوند.
وي همچنين از اعلام نزدیکترین دفاتر پستی به متقاضی در قالب سرويس همراه پست خبر داد و تصريح كرد: با فراهم شدن اين امكان، با توجه به موقعیت مکانی مشتری و با استفاده از سرویس USSD شرکت پست، نشانی نزدیکترین دفاتر پستی به متقاضی اعلام میشود.
مدير كل پس استان از ديگر خدمات قابل ارائه در اين سرويس پستي نوين به استعلام نرخ پستی، اعلام الکترونیکی به گیرنده مبنی بر وجود نامه آماده تحویل به وی، اعلام الکترونیکی به فرستنده مبنی بر تأیید توزیع نامه به گیرنده، اعلام الکترونیکی به گیرنده مبنی بر وجود امانت آماده تحویل به وی و نيز اعلام الکترونیکی به فرستنده مبنی بر تأیید توزیع امانت به گیرنده، اشاره كرد.
دهقان در مورد مزایای اين خدمت جديد نيز سرويسدهي مناسب و كارآمد و سريع به مشتريان وفادار، كاهش هزينهها توام با افزايش كارايي و پويايي شركت، عدم نياز به نصب نرمافزار خاص و بينياز از انجام تنظيمات اوليه گوشي، قابل استفاده بر روي تمام گوشيهاي تلفن همراه و در دسترس بودن در تمامي نقاط تحت پوشش اپراتورهاي تلفن همراه را ذكر كرد.
وي همچنين توزیع حداکثری مرسولات پستی و جلوگیری از انباشت مرسولات توزیع نشده در باجه های معطله، را از ديگر مزاياي اين سرويس برشمرد.
دهقان در پايان نيز به چگونگی نحوه اجراي اين سرويس اشاره کرد و گفت: به محض ورود اطلاعات مرسوله و شماره تلفنهای همراه اخذ شده از فرستنده در سامانه قبول و علامتگذاری آیتم SMS در نرم افزار قبول، یک پیامک اطلاعرسانی به گیرنده مبنی بر این که یک مرسوله به نام و مقصد شما وارد شبکه پستی شده است، ارسال میشود.
مدير كل پست استان افزود: سپس هنگامی که بارکد مرسوله در پست مقصد خوانده شود، پیامک دوم مبنی بر این که مرسوله شما به شهر محل سکونت شما وارد و برای توزیع به آدرس شما آماده شده است، به گیرنده ارسال میشود و به محض توزیع مرسوله مورد نظر نيز پیامکی ارسال خواهد شد با این عنوان که مرسوله ارسالی شما توزیع شده است.
Related Assets:
- انتشار تمبر یادبود یزد به عنوان نخستین شهر جهانی ایران
- پوشش تلفن همراه در جنگل های باغ شادی و باغ معدن خاتم در آینده ای نزدیک
- اداره پست اشکذر کجاست؟!
- چهارمین سال بی خانمانی«اداره پست اشکذر» و سرگردانی مردم برای پست یک نامه
- پست برای نخستین بار سود ده شد/ پیشنهاد برای تولید کابلهای فیبر نوری در کشور
- مدت زمان به مقصد رسیدن یک مرسوله پستی در داخل و خارج کشور
- مدیرعامل شرکت پست پیام تبریک صادر کرد
- وضعیت تعداد مرسوله پستی در استان یزد مطلوب نیست/ رونمایی از 4 سرویس و 60 خدمت در هفته دولت
- پست استان یزد به امضای الکترونیک گیرنده مجهز شد
- نصب بیش از ۶۰ هزار پلاک پستی در استان یزد
- "خیال راحت" سارقین تلفن همراه و "بلاتکلیفی" مالباختگان
- پر طرفدارترین گوشی جهان را بشناسید +عکس
- قبول و توزيع ماهيانه بيش از 1.8 ميليون مرسوله پستي در استان يزد