ID : 39512058
امام جمعه یزد:

شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران در دستور کار دولت باشد


آیت‌الله ناصری گفت: دولتمردان باید با اتکا به خدا به صورت قدرتمندانه در مذاکرات شرکت کنند و منافع ملی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: دولتمردان ما رفتار و کردار این دو شهید گرانقدر را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: مردمداری، بی‌آلایشی، ولایتمداری و اخلاص از ویژگی‌های این دو شهید گرامی بود.

امام جمعه یزد اظهار داشت: ساده‌زیستی، پشتکار و خستگی‌ناپذیری از دیگر خصوصیات رجایی و باهنر بود و این دو عزیز به معنای واقعی کلمه دلسوز و امین  مردم بودند و برای رضای خدا کار می‌کردند.

ناصری با اشاره به آغاز بکار دولت جدید، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت با برنامه‌ریزی و انجام کار کارشناسی بتواند مشکلات کشور را مرتفع کند.

وی اضافه کرد: شایسته‌سالاری مدیران باید در دستور کار دولت باشد، در عین حال دولتمردان باید مشورت در اجرای برنامه‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهند تا میزان خطا‌های آنان کاهش داشته باشد.

امام جمعه یزد عنوان کرد: امروز کشور به فعالیت‌های دانش‌محور نیاز دارد و باید با گماردن جوانان خوش‌فکر و علمی در مراکز تولیدی و صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان، به دنبال گشایش کارها بود.

ناصری با اشاره به مذاکرات ایران با کشور‌های غربی درباره برجام، بیان کرد: اکنون دشمن منتظر است ببیند دولت جدید ایران چه خط و مشی را در این مذاکرات در پیش می‌گیرد.

وی تأکید کرد: دولتمردان باید با اتکا به خدا به صورت قدرتمندانه در مذاکرات شرکت کنند و منافع ملی را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه بافق: دولت به بحث تبعیض در پرداخت حقوق توجه کند

همچنین حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر، امام جمعه بافق در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: در هفته گذشته، نمایندگان مجلس با یک وسواس جدی وزرای معرفی شده، را بررسی کردند.

وی افزود: روحیه نقد کردن و نقدپذیری بسیار مهم است و باید دولت و مجلس در زمینه نقد کردن و نقدپذیری یک الگو باشند.

امام جمعه بافق اظهار داشت: مطالبه‌گری در مورد شفافیت برای وزرا و شخص رئیس‌جمهور بسیار مهم است و برای سایر قوا و افراد نیز باید باشد. البته بعضی کسانی که این مسئله را بیان می‌کنند باید خودشان این را عمل کنند و دارایی‌های اطرافیانشان را هم بیان کنند.

سعادت‌فر خاطرنشان کرد: از کارهای فوری دولت بسیار قدردانی می‌کنیم و امیدواریم که با تعویض مدیران استانی و شهرستانی، مدیران انقلابی و مردمی روی کار بیایند.

وی عنوان کرد: باید توجه کنیم که دولت در شرایطی به روی کار آمده که با کسری بودجه فراوان مواجه است؛ از دولت محترم می‌خواهیم که به بحث تبعیض در پرداخت حقوق توجه کند که در شهرستان بافق بسیار دیده می‌شود.

امام جمعه ابرکوه: آمریکا حتی نسبت به نوکران خودش هم بدعهد است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آغاز به کار دولت جدید در هفته دولت گفت: کمترین مطالبه ما از دولت جدید، شفافیّت، صداقت، پاسخگویی، در دسترس بودن، گفتگوی رودررو با مردم و مردم داری یعنی با مردم و در میان مردم و در خدمت مردم بودن است.

وی به اتفاقات اخیر افغانستان نیز اشاره کرد و افزود: افغانستان همسایه شرقی ما،۴۰ سال است که زخم خورده از تهاجم دو ابرقدرت شرق و غرب است و مردم بار دیگر بدعهدی آمریکا را حتی در حمایت از نوکرانش دیدند.

امام جمعه ابرکوه اظهار داشت: صحنه‌های فرودگاه کابل امروز یک تراژدی است که به عنوان نمایشگاه حقوق بشر آمریکایی می‌توان از آن نام برد.

حسینی عنوان کرد: قطعاً طالبان ضعیف و بی‌تجربه نمی‌تواند به تنهایی سودای حکومت در سر داشته باشد و باید حکومت فراگیر و با حضور همه اقوام و گروه‌های افغانستانی تشکیل شود.

وی اضافه کرد: سیاست ایران اسلامی این است که همسایه‌اش گرفتار جنگ داخلی نباشد و گفت وگوهای بین‌الافغانی و بدون دخالت آمریکا برای سامان یافتن این کشور انجام گیرد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.