ID : 37897917
مدیرکل کمیته امداد یزد خبر داد

شناسایی 12 هزار خانواده آسیب‌دیده از کرونا در یزد


شجاعان با اشاره به شناسایی 12 هزار خانواده آسیب‌دیده از کرونا در یزد، گفت: روزانه 10 هزار پرس افطاری گرم بین نیازمندان استان یزد در حال توزیع است.

محمد شجاعان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، به آمار اضافه شده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: در طول ماه های اخیر 12 هزار خانواده آسیب‌دیده از کرونا علاوه بر خانواده هایی که قبلا تحت پوشش کمیته امداد استان یزد بودند، شناسایی شدند.

مدیرکل کمیته امداد یزد اضافه کرد: این 12 هزار خانواده توسط مراکز نیکوکاری کمیته امداد که در محلات مشغول به فعالیت هستند شناسایی شدند و پس از بررسی های صورت گرفته، ثبت نام ها آغاز شد.

وی با بیان اینکه اولین اقدامی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد در ایام کرونا انجام گرفت، توزیع سرانه معیشتی بود اذعان داشت: تعداد زیادی سرانه معیشتی قبل از ماه مبارک رمضان بین افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد توزیع شد.

توزیع بسته معیشتی بین نیازمندان یزدی در رزمایش کمک مومنانه

شجاعان با اشاره به اینکه پس از منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص رزمایش کمک مومنانه، کمیته امداد استان یزد مجدداً با همت خیرین و هم استانی ها، جمع آوری سبدهای معیشتی شکل گرفت افزود: پس از جمع آوری کمک های خیری، تقریبا تمام خانواده های تحت پوشش کمیته امداد استان یزد یک بسته معیشتی در روزهای نخست ماه مبارک رمضان دریافت کردند.

مدیرکل کمیته امداد یزد عنوان کرد: از نیمه ماه مبارک رمضان مجدداً سبد معیشتی دیگری توسط کمیته امداد یزد بین افراد تحت پوشش توزیع خواهد شد و تا پایان ماه مبارک هم ان‌شاءالله سبد سوم معیشتی نیز توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: نحوه توزیع بسته معیشتی اولویت بندی دارد که در مرحله اول بین همه افراد تحت پوشش توزیع شد و در مراحل بعدی افرادی که سطح نیازمندی بیشتری دارند و در شناسایی به این نتیجه رسیدیم که نسبت به سایرین بیشتر نیازمند کمک هستند، در اولویت خواهند بود تا مقداری آثار مربوط به کرونا و مسئله بیکاری و کسری درآمد کاهش پیدا کند.

توزیع روزانه 10 هزار پرس افطاری گرم بین نیازمندان استان یزد

شجاعان با اشاره به اینکه در سطح استان یزد 27 آشپزخانه مرکزی راه اندازی شد خاطرنشان کرد: با رعایت شیوه نامه های بهداشتی این آشپزخانه ها که در برخی روستاها هم راه اندازی شد، روزانه از ابتدا ماه مبارک رمضان برنامه ریزی برای طبخ 10 هزار پرس افطاری گرم و توزیع بین نیازمندان صورت گرفت.

مدیرکل کمیته امداد یزد اظهار داشت: در این هفته از ولادت امام حسن مجتبی (ع) تا روز شهادت حضرت علی (ع) که هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان است، با توجه به اطلاعاتی که از سطح استان جمع آوری کردیم حجم این اطعام افزایش خواهد یافت و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه می یابد.

انتهای پیام/
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.