ID : 8162698
حجت الاسلام حسین حاتمی:

شهادت نقطه اوج کمال و انسانیت است


حجت الاسلام حسین حاتمی در پنجمین یادواره شهدای روستای بهدان بهاباد گفت: شهادت نقطه اوج کمال و انسانیت است که اگر امروز ما هر چقدر به عمق و اهمیت واژه شهادت بپردازیم نخواهیم توانست به ارزشها و معنای بلند این واژه دست پیدا کنیم

در مراسمی با حضور حجت الاسلام حسین حاتمی یکی از روحانیون شهرستان بهاباد ، سرپرست بخشدار ی آسفیچ ، خانواده معظم شاهد و جمعی از مسئولین پنجمین یاد واره شهدای روستای بهدان بهاباد در محل مسجد صاحب الزمان این روستا برگزار شد
حجت الاسلام حسین حاتمی در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به بیان فلسفه شهید و شهادت در اسلام پرداخت.
 وی افزود: شهادت نقطه اوج کمال و انسانیت است که اگر امروز ما هر چقدر به عمق و اهمیت واژه شهادت بپردازیم نخواهیم توانست به ارزشها و معنای بلند این واژه دست پیدا کنیم
وی یاداور شد شهدای ما با تقدیم جان خود به دنبال این بودند که عفت، غیرت و حیا در جامعه از ثبات برخوردار باشد و وظیفه همه ما و بخصوص نسل جوان این است که همواره پاسدار خون مطهر شهدا باشیم و لحظه ای از آرمان های انقلابی و رفیع شهدا کوتاه نیاییم.
حاتمی افزود : همواره باید التزام عملی به وصایای شهدا داشته باشیم و تلاش کنیم تا صیرت و غیرت شهدا را در جامعه زنده نگه داریم.
 امروز ما هرچه داریم به دلیل رشادت‌ها، ایثار و از خود گذشتگی شهدا و خانواده‌های آنهاست، تصریح کرد: شهدا با ایثار جان خود آزادی و استقلال را به کشور هدیه دادند.
حجت الاسلام حاتمی با اشاره به اینکه هرچه در زمینه زنده نگه داشتن یاد شهدا کار کنیم، کم است، افزود: باید یاد و نام شهدا برای همیشه زنده نگه داشته شود.
وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در آسایش و امنیت قرار دارد، افزود: امینت موجود در کشور مرهون تلاش ایثارگرانی است که با نثار جان خود اجازه ندادند دشمنان به اهداف خود برسند.
این روحانی برجسته با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا گفت: برگزاری یادواره شهدا زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آنها فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه هرچه در زمینه شهدا کار کنیم باز هم کم است، افزود: نباید اجازه دهیم یاد و نام شهدا و اهداف و آرمان‌های امام راحل در جامعه فراموش شود.
مداحی و سینه زینی در مدح شهداء از دیگر برنامه های این مراسم بود .روستای بهدان در دوران جنگ تحمیلی دو شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است
 
انتهای پیام/ع



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.