ID : 12549913
حجت الاسلام رضایی:

شکست سعودي‌ها در برابر پايداري و ايستادگي يمني‌ها/ عربستان به دنبال شیعه هراسی در منطقه


امام جمعه هرات با اشاره به اینکه دشمنان بدانند اگر این جنگ سالها طول بکشد چیزی از ایستادگی این ملت کاسته نخواهد شد و این ویژگی بارز مسلمانان جهان است گفت: آل سعود با ترس از پایه‌گذاری ریشه‌های مکتب علوی و قدرت گرفتن شیعیان یمنی مردم مظلوم این کشور را به خاک و خون می‌کشد.

به گزارش یزد رسا، حجت الاسلام محمد رضایی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی طنین خاتم ضمن تبریک به مناسبت ایام اعتکاف و ولادت امیرالمومنین به مسلمین جهان خاصه شیعیان در مورد جنگ عربستان علیه یمن اظهار داشت:  کشور حجاز که سعودی ها غاصبانه برآن حکومت می کنند با یک حرکت بچگانه  وبا حمله هوایی به کشور مسلمان و متدین یمن آغازگرجنگی شدند که عواقب آن تا سالیان دراز دامنگیر آنان خواهد شد.

 

 رضایی گفت: آل سعود  درحدود 300 اندی سال قبل، توسط فردی به نام محمد بن عبدالوهاب مرامی به نام وهابی گری در اسلام به وجود آورد و به خیلی از معتقدات پشت پا زد و منکر همه چیز شد، آن زمان کشور حجاز حاکم مستقلی نداشت و به صورت ملوک الطایفه ای اداره می شد و در ادامه خاندانی به نام آل سعود پیدا شدند و خیلی از جاهای حجاز را اشغال کردند و در نهایت آل سعود با عبدالوهاب مصالح کردند و قرار شد حکومت در دست آل سعود و احکام اسلامی در دست وهابیت  اداره شود و همین مساله تا به حال ادامه دارد .

 

امام جمعه هرات گفت: کشور عربستان که سعودی ها به نام خودشان ثبت کردند که این یک تعبیر اشتباه است و به گفته حضرت امام خمینی (ره) "کشور حجاز"  ارتباط به سعودی ندارد، کشور حجاز یکی از نفت خیز ترین کشورهای جهان است و روزانه چندین بشکه نفت صادر می کنند و این پول ها به جیب آل سعود و وابستگان آل سعود (هزار فامیل) ریخته می شود.

 

وی ادامه داد: ثروت و پول ناشی از فروش آنان را دچارغرور و تکبر کرده است و در بعضی از مواقع کارهای انجام داده اند که در آخر برای خودشان گران تمام خواهد شد که نمونه بارز آن اذیت و آزار شیخ نمر یکی از علمای شیعه که با صدور حکم اعدام این شیخ بزرگوار موجی از مخالفت ها از طرف علمای شیعه و سنی به سوی حاکمان این کشور سرازیر شد .

                                                                                                                         

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی می گوید ما میخواهیم رئیس جمهور مستفی را برگردانیم و حکومت یمن را مستقل کنیم، ولی در پشت پرده حرف های دیگری می زنند و به گفته خودشان می خواستند دست ایران را در یمن و منطقه قطع کنند.

 

این روحانی اضافه کرد:  در جنگ 27 روزه عربستان علیه یمن از هوا و زمین این کشور را بمباران کردند و ناجوانمردانه بچه ها و زنان بیگانه را قتل عام و حتی از ورود هواپیمای ایران جهت کمک رسانی به مردم یمن جلوگیری کردند .  

 

وی گفت: یکی از اهداف مهم عربستان در حمله به یمن این بود که جلوی نفوذ تشیع را بگیرند و به نوعی شیعه هراسی در منطقه به وجود آورند والبته این قابل قبول نیست چون کشور یمن کشوری مسلمان و شیعه است و از سالیان دور مذهب مردمانش شیعه بوده است .

 

امام جمعه هرات اظهار داشت: آل سعود با ترس از پایه‌گذاری ریشه‌های مکتب علوی و قدرت گرفتن شیعیان یمنی مردم مظلوم این کشور را به خاک و خون می‌کشد. و سعودی ها در یمن شکست بزرگی خوردند و اینطور بهانه آورند که  اعراب هم پیمانانش این کشور را در این جنگ همراهی نکردند

.

رضایی در پایان گفت: مقاومت مردم یمن در این 27 روزواقعا ستودنی بود و دشمنان بدانند اگر این جنگ سالها طول بکشد چیزی از ایستادگی این ملت کاسته نخواهد شد و این ویژگی بارز مسلمانان جهان است که در مقابل ظلم سر خم نمی کنند .

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.