ID : 7199640
امام جمعه ابرکوه:

ضربات مقاومت، موهوم بودن«گنبد آهنین» را به تصویر کشید/ حضور گسترده در روز قدس؛ لرزه به لانه عنکبوتی کاخ نشینان تل‌آویو


امام جمعه ابرکوه با اشاره به هفته جهانی جمعیت تمایل کمتر به تشکیل خانواده و طلاق های عاطفی در خانواده، را برای جامعه امروز و فردا خطرناک دانست.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، حجت الالسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز سومین جمعه از ماه مبارک رمضان بر لزوم بهره مندی مومنین روزه دار از بهره های این ماه مبارک در دهه آخر اشاره کرد و گفت: در دهه آخر ماه مبارک رمضان که فضای معنوی میهمانی الهی، مضاعف شده و باب رحمت و مغفرت واسعه الهی به مناسبت ایام و لیالی قدرو قتل امیرالمومنین(ع) برای همه گشوده شده است بیشترین بهره را ببریم.

امام جمعه ابرکوه بر استفاده هرچه بیشتر از شب های پرفضیلت قدر پرداخت و اذعان داشت: شب قدر را که ارزش آن از همه عمر انسان بیشتر است را قدر بدانیم. در این شب ها بکوشیم قلب مبارک امام زمان(عج) را از خود راضی کنیم چون تقدیر امر و سرنوشت یکسال از آینده عمر ما باید به امضای آن حضرت برسد.
حسینی ضمن تسلیت شهادت اولین پیشوای متقیان، حضرت علی(ع) افزود: امیرالمومنین علی(ع) بزرگمردی است که مثل و همتائی  از او در تاریخ بشریت جز انبیاء اولوالعزم، نه آمده و نه خواهد آمد. کسی که آینه تمام نمای اوصاف جمالیه و کبریائی حضرت حق بود و واژه هائی چون عدالت، فتوت، شجاعت و سخاوت در پرتو وجود او معنا و مفهوم به خود گرفت.
توجه ویژه وزارت بهداشت به ایجاد تسهیلات ازدواج
وی با اشاره به هفته جهانی جمعیت و پایین بودن نرخ جمعیتی سالانه ایران گفت: سالانه 900هزار نفر به جمعیت کشورمان اضافه می شود ولی با توجه به مرگ و میر ها نرخ پائین جمعیت جوان کشور برای سالهای آینده، احساس خطر می شود که جمعیت پیر برای کشور بحران زا باشد.
حسینی افزایش سن ازدواج، تمایل کمتر به تشکیل خانواده، افزایش ناسازگاری های زوجین، طلاق های عاطفی در خانواده، تغییر در الگوی ازدواج، تمایل کمتر برای داشتن فرزند، را برای جامعه امروز و فردا خطرناک دانست و تاکید کرد: وزارت بهداشت و درمان باید تدبیری بیاندیشد و نگاه ویژه به خدمات و تسهیلات و تشویقات در ازدواج جوانان و پس از ازدواج داشته باشد.
وی به آثار مخرب ماهواره اشاره کرد و گفت: خلق و خوی متفاوت عامل ناهنجاری های زندگی است که ریشه در غرب گرائی ما دارد. نتیجه اثر پذیری ازفرهنگ غرب و نشستن پای این ماهواره ها، دچار شدن به این اختلاف و آسیب ها است. گرفتار شدن جمعی در دام اعتیاد، بیکاری، خیانت به همسر و خانواده، بی بند و باری و زشت کاری و سر انجام، طلاق و جدائی و دیگر آسیب های اجتماعی ،محصول این ماهواره ها و شبکه های عنکبوتی است که زندگی مردم را به کام نابودی می کشاند.
حسینی توجه به تجملات و تشریفات در مراسم های ازدواج را غیر معقول دانست و بیان داشت: دختر و پسر 3 تا 4 سال به بهانه های خرید جهیزیه های کلان عقد کرده می مانند! این درست نیست، فاصله عقد و عروسی را به صفر برسانید، یکماه هم زیاد است، چون کار شیطان صدمه زدن و ایجاد افتراق است!

حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس لانه عنکبوتی کاخ نشینان تل‌آویو را به لرزه خواهد انداخت
خطیب جمعه شهرستان به ماجرای کشتار خونین مسلمانان در غزه در این روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: چشم جهان اسلام امروز به مقاومت رزمندگان در غزه دوخته شده که مورد جنایات ضد بشری و پیاپی اسرائیل در قتل و عالم مردم بی دفاع فلسطین در نوار غزه قرار گرفته است اما رزمندگان مقاومت با امکانات کم ضربات سهمگینی را به صهیونیست ها وارد کرده اند.
وی افزود: مدعیان حقوق بشر و مرتجعین حامی تروریست ها هم با سکوت جانبدارانه یا مواضع حامیانه خود بر این جنایت چراع سبز نشان می دهند اما ضربات رزمندگان مقاومت موهوم بودن تصور گنبد آهنین اسرائیل را به تصویر کشید و نشان داد که صهیونیست ها بیش از آنچه که تصور میشد ، ضربه پذیر هستند.

حسینی بر لزوم حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس با توجه به جنایات وحشیانه صهیونیست ها تاکید کرد و گفت: اسرائیل نتیجه این وحشیگری ها را در جمعه آینده روز جهانی قدس خواهد داد که چگونه مردم مسلمان جهان همگام با ملت بزرگ ایران اسلامی با فریاد کوبنده مرگ بر اسرائیل، لانه عنکبوتی کاخ نشینان تل‌آویو را به لرزه خواهند انداخت و عزم جهانی امت اسلام را بر زوال ستاره بخت اسرائیل از آسمان جهان به نمایش خواهند گذاشت.
خطیب جمعه ابرکوه، در پایان خطبه های نماز جمعه، ادامه حق غنی سازی و لغو کامل تحریم ها را بهترین نتیجه مذاکرات 1+5 وین دانست و گفت: نتیجه گفت و گو های سخت و پیچیده و طولانی 1+5 در وین جهت رسیدن به توافق نهائی طی دو روز آینده معلوم خواهد شد، اما آنچه که مورد انتظار است این است که نتیجه جز ادامه حق غنی سازی و لغو کامل تحریم ها در بر نداشته باشد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.