ID : 21391711
امام جمعه مهریز:

ضرورت تبیین اندیشه های شهید بهشتی/بی توجهی به زبان عربی مایه تأسف و نگرانی است


حجت الاسلام برهان امام جمعه مهریز به اهمیت فراگیری درس دین و عربی در سطح جامعه و بین جوانان اشاره کرد و گفت: بیگانگی از زبان عربی که هم اکنون وجود دارد باعث شده تا جوانان ما نتوانند با دین و اسلام ارتباط خوبی برقرار کنند.

به گزارش یزدرسا به نقل از صبح مهریز، حجت الاسلام  برهان باتوجه به اهمیت ماه مبارک رمضان و لیالی قدر بر اساس آیات نورانی کلام وحی و همچنین احادیث اشاره کرد.

وی از مردم خواست با احیاء شب قدرو شب زنده داری در راستای کسب معارف الهی ، خودسازی و قرب الهی بکوشند.

برهان همچنین به اهمیت فراگیری درس دین و عربی در سطح جامعه و بین جوانان اشاره و تصریح کرد: بیگانگی از زبان عربی که هم اکنون وجود دارد باعث شده تا جوانان ما نتوانند با دین و اسلام ارتباط خوبی برقرار کنند.

وی گفت: بابد زبان عربی که زبان دین اسلام است در دانشگاه ها همانند حوزه های علمیه جدی گرفته شود و جوانان با فراگیری زبان عربی بیش از گذشته بتوانند معنا و مضامین آیات و آحادیث را کامل بفهمند و عمل کنند .

امام جمعه مهریز تاکید کرد: بر مسئولان امر است تا بیش از گذشته به زبان عربی و گسترش آن در مراکز مختلف عنایت ویژه داشته باشند که بی توجهی به آن پذیرفته نیست و مایه تاسف فراوان است .

برهان با اشاره به هفتم تیرماه و شهادت شهید بهشتی (ره) و 72 تن از یاران وفادارانقلاب اسلامی به نقش این شهید و شخصیت والای ایشان اشاره کردو افزود: شهید بهشتی (ره) توسط منافقان کوردل مظلومانه به فوز عظیم شهادت نائل آمد .

وی ادامه داد: این شهید والامقام حقش فقط شهادت بود چون در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی و بخصوص در تدوین قانون اساسی کشور ما بسیار تلاش کرد و یکی از ارکان سه گانه نظام جمهوری اسلامی را با جدیت و خوبی محقق نمود .

امام جمعه مهریز اظهار داشت: برای قضات و کارکنان و تمامی کسانی که در دادگستری ها و قوه قضائیه فعالیت دارند همین افتخار بس که هفته قوه قضائیه را به نام شهید بهشتی (ره) و شهدای همراه او نامگذاری کرده اند .

برهان گفت: بر تمامی فعالان قوه قضائیه از صدر تا ذیل است که در مسیر اهداف و آرمان های والای شهید بهشتی (ره) حرکت کنند و تمامی احکامی که صادر می کنند دقیق و موجب تحقق عدالت و در راستای احقاق حقوق مظلومان باشد .

وی خاطر نشان کرد: باید در هفته قوه قضائیه افکارو اندیشه های شهید بهشتی (ره) با برپایی محافل و مجالس به خوبی برای عامه مردم و نسل جوان تبیین شود که وظیفه ای مهم در این رابطه محسوب می شود .

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.